قیمت قیر صادراتی بشکه ای در ایزوگام سیوانی

قیمت-قیر

قیمت قیر بشکه ای صادراتی

قیمت قیر بشکه ای و نفت و عواملی که بر قیمت قیر بشکه ای تأثیر گذار است حدودا 60.70٪ به عوامل مختلفی وابسته است. در این مقاله اطلاعات دقیقی درباره‌ی آنها دریافت خواهید کرد.قیمت قیر بشکه ای صادراتی به عوامل و جریانات متعددی بستگی دارد. نخستین عامل تاثیر گذار در قیمت قیر بشکه ای صادراتی قیمت روز ارز و دلاراست؛ عامل دیگر، قیمت روز بشکه خالی است؛ که عمدتاً برای بسته بندی قیر استفاده می‌شود و شاید این مورد را کمتر شنیده بودید، اما بر قیمت قیر بسیار تاثیر گذار می باشد. بنابراین قیمت ارز و قیمت ورق‌های آهن که ماده اولیه ساخت هر بشکه است؛ به نوبه خود تاثیر جدایی بر قیمت قیر دارند. از عوامل دیگری که می‌شود به آن اشاره کرد قیمت حمل و نقل قیر است که به نسبت تورم و میزان تقاضا کننده و فصل صادرات ممکن است متغییر باشد. لازم به ذکر است که حائز اهمیت ترین و اصلی ترین عامل موثر و تعیین کننده در قیمت قیر بشکه ای صادراتی، قیمت روز قیر است که آن هم تحت تاثیر عوامل متعددی مانند میزان تقاضا و همچنین میزان تولید و قیمت ارز می‌باشد. همان طور که مستحضرید پس از بیماری کرونا به طور کلی قیمت نفت و قیر افت پیدا کرد؛ اما طی سال اخیر بازار دوباره جان گرفته است.

رتبه ایران در صادرات و تولید قیر

کشور ایران هفتمین رتبه صادر کننده و همچنین چهارمین رتبه تولید کننده قیر در جهان را میان سایر کشور ها دارا است. همانطور که می‌دانید قیر از فرآورده های نفتی به حساب می‌آید و در پالایشگاه ها درست می شود. از این ماده به طور کلی به علت چسبندگی بالا و عدم نفوذ پذیری خوبی که دارد اغلب در صنعت ایزوگام، عایق سازی و همچنین آسفالت استفاده می‌کنند. از آنجا که کشور ایران در رابطه با فرآورده های نفتی جزؤ بزرگ ترین تولید کننده ها در جهان به حساب می‌آید؛ یکی از محصولات صادراتی ایران قیر می‌باشد. جهت صادرات این ماده سیاه رنگ بایست قیر را به صورت بشکه ای و در اندازه های مختلف برای صادرات و یا فروش آماده نمود. شایان ذکر است که خرید قیر بشکه ای صادراتی به جهت این که همواره در بازار مشتریان مخصوص خودش را دارد جزو صنایع پر سود هم شمرده می شود. به دلیل وجود داشتن انواع قیر و بشکه های صادراتی مختلف ازجمله: قیر 60/70 صادراتی، قیر 85/25 صادراتی و غیره قیمت هر تن قیر صادراتی متفاوت می‌باشد.

مصارف قیر در صنایع

همانطور که پیش‌تر گفتیم قیر نوعی از فرآورده های نفتی است که در پالایشگاه ها درست می‌شود. از قیر درصنایع بسیاری استفاده می‌کنند ازجمله صنعت جاده سازی، ایزوگام، عایق بندی و غیره. قیر یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین نیاز انسان ها برای ایجاد امنیت و آرامش در هر نقطه ای از شهر است. طبق این تفاسیر بی شک می شود از صنعت قیر به عنوان پر سود ترین بازار و صنایع موجود در کشور نام برد. این ماده سیاه رنگ ضمن توجه به دما و فشاری که به آن وارد می‌شود انواع مختلفی دارد و مزایای منحصر به فردی از خودش نشان می‌دهد. بالاترین مصرف قیر اغلب در جاده سازی و آسفالت می باشد و در جایگاه بعدی هم عایق سازی است. طبق آمار و ارقام حدود 85 تا 90 درصد از مصارف قیر خرج آسفالت و جاده سازی شده است.

در مقاله فوق تمامی عوامل تاثیرگذار بر قیمت قیر صادراتی بشکه ای معرفی شد. امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد…

1 دیدگاه برای “قیمت قیر صادراتی بشکه ای در ایزوگام سیوانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *