همه چیز درباره ایزوگام پشم شیشه در ایزوگام سیوانی

ایزوگام-پشم-شیشه

ایزوگام پشم شیشه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی کردن ایزوگام پشم شیشه بپردازیم، بهتر است بدانیم پشم شیشه چیست و چه کاربردهایی دارد. پشم شیشه ماده‌ای مرکب از الیاف خیلی نازک شیشه است که مهم‌ترین کارایی آن استفاده به عنوان عایق است. این نوع عایق حرارتی خیلی پرمصرف است و ساخت آن در کشور ما قدمتی چهل ساله دارد. پشم شیشه ساختار الیافی و فیبری دارد که باعث حبس شدن هوا داخل آن و ایجاد کردن خاصیت ارتجاعی می‌شود.

عایق گفته شده که از نظر ظاهری مانند الیاف شیشه انعطاف پذیر است، در اصل نوعی الیاف معدنی است که مذاب شیشه ماده‌ی اولیه در ساخت آن حساب می‌شود. این محصول بعد از ذوب شدن و تبدیل آن به الیاف کوچک ساخته می‌شود. و بعد، الیاف ساخته شده را به پانل یا رول تبدیل می‌کنند و برای مصرف‌های گوناگون به بازار ارائه می‌کنند.حال در مورد ایزوگام پشم شیشه ایران بیشتر توضیح خواهیم داد با ما همراه شوید.در صورتی که مقاله برای شما مفید بود لطفا نظر خود را در قسمت دیدگاه ها ثبت بفرمایید.

این نوع ایزوگام ویژگی‌ها و مزیت‌های خیلی زیادی دارد. به همین علت از زمان ساخت تا به حال مشتریان بسیاری را جذب کرده‌است و ساختمان‌های خیلی زیادی با استفاده از ایزوگام پشم شیشه عایق کاری می‌شوند. بعضی از

مهم‌ترین خصوصیات ایزوگام پشم شیشه

این نوع ایزوگام در دمای زیر صفر منعطف می‌شود، ولی شکسته نمی‌شود.مقاومت خیلی بالایی دارد.حالت کشسانی و انعطاف‌ پذیری زیادی دارد.ایزوگام پشم شیشه از مهم‌‌ترین انواع ایزوگام موجود در بازار ایران است. ایزوگام‌ها یکی از اصلی ‌ترین مصالحی است، که در ساخت و سازها استفاده می‌شوند و دلیل آن، استفاده از این مصالح به عنوان عایق رطوبتی است که حتی در مقابل رطوبت‌های شدید هم مقاوم هستند. به همین دلیل نیز در ساختمان‌ها و در بخش‌های گوناگون از آنها استفاده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در تولید این ایزوگام، پشم‌شیشه است که دلیل نامگذاری محصول نیز همین بوده‌است. استفاده از این نوع الیاف در این محصول موجب شده تا این نوع ایزوگام شامل ویژگی‌های مهمی‌باشد؛ از جمله این که عایق صوتی، عایق حرارتی و عایق رطوبتی خیلی مناسبی است. همینطور یکی از ویژگی‌های خیلی مهم این عایق حرارتی و رطوبتی با کیفیت، دوام و طول عمر بسیار بالای آن است.

بهترین ایزوگام پشم شیشه

ایزوگام پشم شیشه یک عایق صوتی بسیار مناسب برای ساختمان‌ها در مقابل آلودگی صوتی و یک عایق مناسب در برابر سرما و گرما است و باعث کنترل انرژی می‌شود.یکی از مواردی که هنگام ساخت ایزوگام پشم شیشه اهمیت بسیار زیادی دارد استفاده از مواد پلی استر باکیفیت و قیر خالص پالایشگاهی می‌باشد، که موجب بالا رفتن کیفیت و استحکام آن می‌شود. در صورتی که این محصول بر روی سطحی که زیرسازی مناسبی دارند به صورت اصولی اجرا شود، سازه‌های متفاوت را برای مدت زمان طولانی در مقابل نفوذ رطوبت محافظت خواهد کرد.اگر می‌خواهید کیفیت خیلی زیاد این نوع ایزوگام را مشاهده کنید در مکان‌های خیلی مرطوب است از آن استفاده کنید. و حتما شگفت زده خواهید شد.این نوع ایزوگام با بیمه نامه معتبر و گواهی‌های استاندارد تضمین کیفیت عرضه می‌شود.

طریقه نصب این عایق حرارتی

یکی از مهم ‌ترین و حساس ‌ترین موارد در مورد ایزوگام پشم شیشه، چگونه نصب شدن آن در محل مورد نظر است. باید دقت شود که این نوع ایزوگام به گونه‌ای نصب شود که دوام و طول عمر بسیار بالایی داشته‌باشد. پس لازم است افراد متخصص و باتجربه نصب آن را انجام دهند و آن را به درستی در محل مورد نظر نصب کنند.
باید توجه داشته‌باشید که اگر نصب ایزوگام به درستی و به شکل استاندارد انجام نشود، عوارض بسیاری خواهد داشت و نمی‌توان برای چند سال از آن استفاده کرد و خیلی زود خراب خواهند شد و هزینه‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید هدر می‌رود.

ایزوگام پشم شیشه مرغوب

مواد اصلی تشکیل دهنده یک ایزوگام پشم شیشه باکیفیت از پشم ‌شیشه، قیر خالص پالایشگاهی و پلی استر باکیفیت می‌باشد و همان‌طور که از نام آن پیداست مهم‌‌ترین موادی که در تولید این ایزوگام به کار برده می‌شود و عامل نام‌گذاری آن هم است پشم شیشه بکار رفته در ساخت این ایزوگام است. پشم‌شیشه از نوع ماده مرکب است که ساختار فیبری و الیافی دارد و به شکل بسیار نازک و با ضخامت خیلی کم شبیه به شیشه می‌باشد. پشم‌ شیشه به علت ساختار فیبری و الیافی آن که باعث محبوس شدن هوا در آن می‌شود خاصیت ارتجاعی دارد. ساخت پشم‌ شیشه به شکلی است که بعد از ذوب کردن شیشه آن را به الیاف کوچک تبدیل کرده و بعد الیاف تولیدی را به رول تبدیل می‌کنند و برای مصارف مختلف به بازار ارائه می‌کنند.

مزایا مهم

از مزایای خیلی بارز پشم ‌شیشه می‌توان به دوام بالای آن در مقابل دما اشاره کرد. پشم‌ شیشه تا دمای ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت دارد وعلت آن‌هم این است که این نوع ماده گاز سمی تولید نمی‌کند به‌ همین دلیل به هرگز باعث گسترش آتش نمی‌شود.
از مزیت‌های دیگر ایزوگام پشم‌ شیشه انعطاف‌پذیری و خاصیت کشسانی زیاد آن است.
این ایزوگام در دمای زیر صفر منعطف می‌شود ولی هرگز نمی‌شکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *