ایزوگام سردسیر و گرمسیر + قیمت ، تفاوت و کاربردها

ایزوگام-سردسیر-و-گرمسیر

ایزوگام سردسیر و گرم سیر

به طور کلی ایزوگام ها را می توان از لحاظ مناطق به ایزوگام های مناطق سردسیر و ایزوگام های منطقه گرم سیر دسته بندی کرد. بنابراین برای تولید ایزوگام توجه به منطقه سردسیر و یا گر سیر بودن حائز اهمیت است.

ایزوگام منطقه سردسیر

ایزوگام منطقه سردسیر دارای ضخامت پنج میلی متر می‌باشد همچنین وزن این ایزوگام پنجاه کیلوگرم است. لازم به ذکر است که ایزوگام سردسیر برای برخی از مکان ها مانند شهر های همدان، ارومیه، اردبیل و… مناسب است. چرا که این مکان ها دارای آب و هوای سرد می‌باشند. لازم به ذکر است که ایزوگام های منطقه سردسیر ماندگاری و دوام بالایی دارند با این حال هزینه آن ها کم است. درتولید این ایزوگام از قیر پالایشگاهی با گرید ۶۰_۷۰ استفاده شده است همچنین الیاف داخلی این ایزوگام برای مقاومت و ماندگاری در دماهای سرد دارای گرید Aهستند.

ایزوگام منطقه گرم سیر

ایزوگام گرم سیر از روکش آلومینیوم تشکیل شده است و دارای فویل می‌باشد. ایزوگام های مناطق گرم سیر با ضخامت و کیفیت متفاوتی تولید می‌شوند. اما به طور کلی در اکثر ایزوگام های مناطق گرم سیر از روکش استفاده می شود که استفاده از آن سبب بازتای نور آفتاب شده و در نهایت گرمای کمتری جذب می‌شود. البته این کار سبب افزایش عمر ایزوگام نیز میشود. با این حال روکش در جذب گرمای کمتر و سرد کردن محیط خانه تاثیر فراوانی دارد. از دیگر مشخصات ایزوگام گرم سیر می توان به وزن آن اشاره کرد که با قرارگیری روش آلومینیوم کاهش میابد. بنابراین وزن این ایزوگام به ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم نرسید. این ایزوگام برای شهر‌هایی همچون اهواز، سیستان بلوچستان، بندرعباس و… مناسب است.

ایزوگام شرق مشهد

تفاوت ایزوگام سردسیر و گرم سیر

با وجود تولید ایزوگام ها در انواع متفاوت ایزوگام های سردسیر و گرم سیر دارای تفاوت های قابل توجهی هستند که سبب تمایز آن ها میشود. به طور کلی تفاوت ایزوگام سردسیر و گرم سیر به عواملی همچون ضخامت ایزوگام، وزن ایزوگام، قیر به کار رفته و قطر آن بستگی دارد. همچنین از انواع ایزوگام سردسیر و گرم سیر در مناطق مختلف آب و هوایی استفاده میشود.

لازم به ذکر است که در مناطق گرم سیر مانند بندرعباس به دلیل تابش زیاد خورشید از عایق های پلیمری استفاده میشود که پلاستیکی هستند. این عایق ها از قیر ۶۰ تا ۷۰ تهیه شده اند و دارای قطر و ضخامت کمتری نسبت به ایزوگام های سردسیر هستند. با این حال میزان بازتاب نور در این نوع ایزوگام ها بیشتر است. در مقابل در ایزوگام های مناطق سردسیر از پلیمر. های لاستیکی استفاده میشود. این پلیمر ها ضخامت، انعطاف و وزن بیشتری نسبت به ایزوگام های گرم سیر دارند.همچنین مقاومت حرارتی در ایزوگام ها سردسیر تا بیست درجه و مقاومت حرارتی در ایزوگام های گرم سیر تا ۲۵۰ درجه است.

در مناطق سرد با توجه به زیاد بودن بارش از ایزوگام هایی با جنس و ضخامت بهتر و بیشتر استفاده میشود چرا که این موضوع سبب کاهش میزان فرسودگی در مدت زمان زیاد می‌شود و سبب به تاخیر افتادن خرابی ایزوگام میشود. در مقابل در ایزوگام های مناطق گرم سیر به دلیل تابش فراوان خورشید از ایزوگامی باید استفاده شود که در برابر عوامل حرارتی که سبب فرسایش می شوند، مقاومت بیشتری نشان دهد بنابراین در این مناطق از عایق پلاستیکی استفاده میشود. علاوه بر این موضوع فرمول ساختاری در ایزوگام سردسیر و گرم سیر متفاوت می‌باشند. همچنین ایزوگام های منطقه گرم سیر انعطاف پذیری کمتری نسبت به ایزوگام های منطقه سردسیر دارند.

در این متن ایزوگام های سردسیر و گرم سیر بررسی شدند. بنابراین در انتخاب ایزوگام باید به نوع منطقه از لحاظ گرم و سرد بودن توجه ویژه ای کرد. سپاس از شما. منتظر نظرات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *