چرا ایزوگام باد می کند؟

چرا ایزوگام باد می کند؟

باد کردن ایزوگام یکی از مشکلات و احتمالاتی است که می‌تواند پس از نصب ایزوگام به سراغ آن بیاید. از کجا بفهمیم ایزوگام باد کرده است؟

بادکردن ایزوگام به شکل یک برآمدگی یا چند برآمدگی در کنار یکدیگر پدید می‌آید که ظاهر آن کاملاً مشهود و قابل تشخیص است.

اگر به مشکل باد کردن ایزوگام رسیدگی نشود، پوسیدگی دیگر قسمت‌ها و در نهایت معیوب شدن کل ایزوگامی که روی یک سطح صورت گرفته می‌انجامد.

حفاظت از ایزوگام، نصب صحیح آن و استفاده از ایزوگام‌های باکیفیت از راه‌های اصلی جلوگیری از خراب شدن ایزوگام به علت برآمدگی و باد کردن هستند. در ادامه بصورت دقیق این موضوع را با ایزوگام سیوانی بررسی می‌کنیم.

 

علت باد کردن ایزوگام چیست؟

ایزوگام به این دلایل طبله می‌کند:

  • وجود رطوبت زیر ایزوگام
  • زیرسازی نامناسب حین نصب
  • استفاده از ایزوگام نامرغوب
  • نصب غیر صحیح (عدم همپوشانی صحیح)
  • سوراخ شدن ایزوگام با اجسام تیز، سنگین، مواد شیمیایی و غیره
  • شرایط جوی نامناسب در منطقه

وجود رطوبت در زیر ایزوگام اصلی‌ترین دلیل باد کردن ایزوگام است. رطوبتی که پیش از نصب ایزوگام باید کامل گرفته شده و پس از خشک شدن سطح زیرین، نصب ایزوگام صورت بگیرد، اگر برجای مانده باشد سبب باد کردن ایزوگام در مدت کوتاهی می‌شود.

زیرسازی نامناسب که می‌تواند شامل نصب ایزوگام روی یک ایزوگام دیگر باشد آنهم بدون توجه به ارتفاع سطح و چسب ایزوگام قبلی، دیگر علت باد کردن ایزوگام است. هم پوشانی نامناسب شامل نصب غیر اصولی می‌شود که آن هم از مشکلات مسبب این موضوع است.

ایزوگام بی کیفیت با پوسیدگی در مرور زمان یا سوراخ شدن زودهنگام، سبب نفوذ رطوبت و در نتیجه خرابی ایزوگام و نمود آن به شکل برآمدگی می‌شود.

بی کیفیتی ایزوگام در چسبیدن آن و انعطافی که دارد تأثیرگذار است و هرچه کیفیت بالاتر باشد، مشکلات و خرابی‌های حاصل از آن نیز کمتر خواهد بود. در نتیجه خرید ایزوگام درجه یک مزیت‌های اقتصادی بیشتری از تهیه ایزوگام نامرغوب دارد. ایزوگام شرق مشهد با کیفیت بی نظیر خود مشتریان را به محصول درجه یک می رساند.

شرایط نامناسب جوی در یک منطقه که می‌تواند علت باران‌های اسیدی یا بارش‌های متناوب باشد، در نهایت به طبله شدن ایزوگام می‌انجامد.

نکته: دلایل گفته شده در بالا اصلی‌ترین دلایل باد کردن ایزوگام هستند که همگی آن‌ها در صورت مراجعه به ایزوگام سیوانی مورد توجه قرار می‌گیرند و تا حد امکان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌شود.

 

رفع مشکل باد کردن ایزوگام

اطلاع از علت باد کردن ایزوگام مهم‌تر از رفع مشکل آن است. اگر ایزوگام به علت وجود رطوبت در زیر آن باد کرده باشد، ممکن است حاصل نشتی یک لوله آب در تأسیسات ساختمان باشد که اگر تعمیر نشود به خرابی کل ایزوگام منجر می‌شود.

ممکن است طبله شدن به علت سوراخ شدن و نفوذ یک جسم سخت از سطح بالا به درون ایزوگام باشد که در این صورت می‌توان از ایزوگام مایع برای لکه گیری ایزوگام استفاده کرد.

خرابی ایزوگام اگر کم باشد، می‌توان با لکه گیری یا تعویض کامل یک رول ایزوگام ده متری آن را تعمیر کرد در غیر این صورت با وسعت داشتن برآمدگی ایزوگام، باید ایزوگام بصورت گسترده تعمیر شود.

در واقع اگر پیش از نصب ایزوگام توجه نصاب‌ها به موارد گفته شده باشد و از جنس با کیفیت در عایق کاری استفاده شود، احتمال برآمدگی و باد کردن ایزوگام به صفر می‌رسد.

 

تعمیر ایزوگام بادکرده

انتخاب یک گروه مطمئن برای خرید و نصب ایزوگام مانند ایزوگام سیوانی، باعث می‌شود تا کار عایق کاری و نصب صفر تا 100 ایزوگام به شکلی مطمئن و به بهترین شکل ممکن انجام شود.

نصاب‌های حرفه‌ای ایزوگام سیوانی با سابقه درخشان در این زمینه از مشکلات و نحوه جلوگیری از آن‌ها مطلع‌اند.

در صورتی که از مجموعه دیگری برای نصب ایزوگام همکاری کرده باشید، با طبله شدن ایزوگام، کار تعمیر و تعویض ایزوگام را می‌توانید به ایزوگام سیوانی بسپارید.

بهترین روش اطلاع از نحوه تعمیر ایزوگام بادکرده شما، مشاوره تلفنی و بررسی تخصصی آن با مشاوران ایزوگام سیوانی است.

 

پیشگیری از باد کردن ایزوگام

پیشگیری بهتر از درمان است!

این جمله در مورد طبله کردن ایزوگام نیز صادق است و مهار عواملی که منجر به طبله شدن ایزوگام می‌گردند راهی آسان برای نگهداری از عایق می‌باشد.

بسته به موقعیت عایق که در سرویس بهداشتی و حمام یا پشت بام و یا دیگر مکان‌های ممکن باشد، باید از نفوذ اجسام نوک تیز مانند میخ، چاقو و دیگر برنده‌ها به ایزوگام جلوگیری کرد.

کشیده شدن پایه کولرهای پشت بام و یا اجسام سنگین دیگر سبب خراش و سوراخ شدن ایزوگام می‌شود که باید مراقب آن نیز بود. شیب پشت بام باید به گونه‌ای باشد که پس از بارش برف و باران، آب بصورت راکد روی ایزوگام باقی نماند.

البته امروزه با بوجود آمدن راه‌های مختلف تعمیر و لکه گیری ایزوگام، می‌توان چنین مشکلی را برای قسمت مورد نظر انجام داد و جای نگرانی ندارد.

 

نتیجه گیری

ایزوگام ممکن است به دلایلی طبله شود. مراحل روبرو شدن و رفع مشکل باد کردن ایزوگام و عایق به این ترتیب می‌باشد:

  1. تشخیص باد کردن ایزوگام
  2. اطلاع به مراجع تخصصی نصب و تعمیر ایزوگام مانند ایزوگام سیوانی
  3. یافتن وسعت طبله شدن عایق و بررسی امکان بیشتر شدن آن
  4. یافتن دلیل اصلی باد کردن ایزوگام و رفع آن بصورت دائم
  5. کندن ایزوگام قبلی در ابعاد مورد نیاز و دور ریختن قسمت‌های خراب شده آن
  6. لکه گیری یا نصب ایزوگام بصورت رولی در تعداد مورد نیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *