نکات مهم در قیرگونی + قیمت بروز قیرگونی

قیرگونی-در-مشهد

قیرگونی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قیر ماده‌ای چسبنده به رنگ سياه است كه از هيدروكربن‌های آلی با تركيبات پيچيده شيميایی فراوری شده است. با وجود استفاده روز افزون از عایق‌های رطوبتی پیشرفته، مانند ایزوگام ، همچنان استفاده از برخی روش‌های قدیمی‌تر عایق کاری رطوبتی مانند قیرگونی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.یکی از این روش‌ها، استفاده از قیر گونی است. در این روش، قطعات گونی،‌ لابه‌لای قیر قرار گرفته و نتیجه نهایی، تولید بافتی ضد نفوذ آب و رطوبت است.

قیرگونی خود به ۲ شکل تک لایه و چند لایه اجرا می شود. ضخامت قیرگونی تنها چند سانتی متر است. سوای از نوع قیرگونی، کیفیت مواد اولیه ای که در قیرگونی استفاده شده سبب تعیین دوام و ماندگاری قیرگونی در برابر فشار آب و رطوبت زیاد است. ویژگی خود ترمیمی قیرگونی از نکات مثبت فراگیر شدن استفاده از آن است.قیر خالصی که در عایق کاری استفاده می شود بصورت بشکه ای به فروش رسیده و همچنین درجات نفوذپذیری مختلفی دارد.

قیرها به انواع مدل های طبیعی و ساختگی و نیز قیر های جامد اکسید شده تقسیم می شوند. قیر مناسب برای قیرگونی باید با شرایط آب و هوایی آن منطقه سازگار باشد. همچنین نکاتی حین قیرگونی باید رعایت شود که در ادامه بررسی خواهند شد.

اما استفاده از قیرگونی در چه بخش‌هایی از ساختمان، همچنان مطلوب است؟ مزایا و معایب آن کدامند؟ بهترین قیمت قیرگونی در مشهد چند است؟ اگر چنانچه شما نیز، دغدغه‌هایی از جنس قیر و گونی و سوالات مطرح شده دارید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.امیدواریم بتوانیم گام به گام شما را به پاسخ‌های مطلوب و مورد نظرتان برسانیم.برای اطلاع از قیمت ایزوگام کلیک کنید.

کاربردهای قیرگونی به عنوان یک عایق رطوبتی

اول از همه باید خاطر نشان سازیم که امروزه از استفاده از قیرگونی به عنوان عایق رطوبتی پشت بام، به شدت کاهش پیدا کرده است. معمول است که برای پشت بام ساختمان‌ها به جای استفاده از قیرگونی، از ایزوگام و آن هم از نوع ایزوگام فویل‌دار استفاده می‌کنند.

اما هنوز هم در بخش‌هایی از ساختمان که بسیار در معرض نفوذ آب و رطوبت هستند، از قیرگونی استفاده می‌شود. یکی از این بخش‌ها، حمام و سرویس بهداشتی در ساختمان است. در این قسمت‌ها، هم کف و هم دیوارها با استفاده از این نوع عایق رطوبتی،‌ در برابر نفوذ آب ایمن می‌شوند.

در خصوص بخش‌های حمام و سرویس بهداشتی، هم دیوار و هم کف با این عایق رطوبتی،‌ عایق می‌شوند. یکی از مهمترین دلایلی که برای کف و دیوارهای این بخش‌ها از عایق کاری رطوبتی استفاده می‌کنند، این است که آب به مرور زمان از میان درز‌های کاشی و سرامیک رد شده و به داخل دیوار و یا زیر کف نفوذ می‌کند.

و به این ترتیب، به تدریج و به مرور زمان موجب وارد آمدن خسارت به سایر بخش‌های ساختمان خواهد شد.

آیا ایزوگام بهتر نیست؟

در برخی موارد ممکن است به خاطر پایین آوردن هزینه‌ها، تصمیم بر استفاده از ایزوگام در سرویس‌های بهداشتی باشد. اما قیرگونی به دلیل آنکه ضخامت بیشتری دارد، برای سرویس‌های بهداشتی انتخاب موثرتری محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که علاوه بر هزینه پایین‌تر ایزوگام، نسبت به قیرگونی، مزایای دیگری نیز در استفاده از عایق رطوبتی ایزوگام وجود دارد. این مزایا عبارتند از:

  • قیمت تهیه با صرفه‌تر و کمتر نسبت به قیرگونی
  • ایزوگام، عایق حرارتی هم هست. لذا برای سرویس‌های بهداشتی که دیوارشان، دیوار بیرونی خانه است، انتخاب بهتری است. به این ترتیب فضای داخلی در فصول سرد سال، گرمای محیط را حفظ خواهند نمود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که، هرچند قیمت تهیه ایزوگام کمتر است، اما هزینه اجرای ایزوگام  بیشتر است.

مزایا و معایب استفاده از قیرگونی در مقایسه با ایزوگام عبارت است از:

مزایای استفاده از قیرگونی در مقایسه با ایزوگام:

  • عایق‌بندی مناسب در هنگام استفاده
  • داشتن ضخامت زیاد
  • قابل اجرا برای فضاهای کوچک
  • کاشی‌های دیوار بعد از مدتی، ممکن است از روی ایزوگام، کنده شوند. این مشکل در خصوص قیرگونی وجود ندارد.

معایب استفاده از قیرگونی در مقایسه با ایزوگام:

  • قیمت تهیه قیرگونی بالاتر است.
  • حرارت قیر در زمان اجرا بسیار بالاست و همین مسئله ممکن است باعث بروز حادثه شود.
  • قیر وزن زیادی دارد.
  • با گذشت زمان، احتمال پوسیدگی آن زیاد است.
  • اگر رطوبت به قیر نفوذ کند، باعث رشد انواع قارچ‌ها شده و بهداشت محیط و در نتیجه سلامت فرد را با خطر مواجه خواهد کرد.

در صورتی که ایزوگام و یا قیرگونی از مصالح با کیفیت انتخاب شوند و همچنین توسط نیروهای ماهر اجرا شوند، تا سال‌های طولانی، بدون بروز کوچکترین مشکلی، به وظیفه خودشان، به بهترین شکل عمل خواهند کرد.

همچنان بین اهل فن، اختلاف نظر وجود دارد که ایزوگام بهتر است یا قیرگونی! اما آنچه درست‌تر به نظر می‌رسد این است که یک مجموعه شرایط تعیین کننده استفاده از هر کدام هستند. مانند فضای اجرای پروژه، میزان بودجه اختصاص یافته و ….

گاها نیز از انجام ایزوگام روی قیرگونی نیاز است استفاده کرد. این امر حرکتی جالب برای افزایش مقاومت و کاهش نفوذپذیری در راستای ایجاد عایقی بی نقص است. با اینکار نقاط قوت ایزوگام و قیرگونی به یکدیگر افزوده شده و عایقی عالی بدست می آید.

انتخاب اینکه آیا به این کار نیاز است یا خیر به عهده متخصصین این امر و مشاوران ایزوگام و قیر است.

وسایل مورد نیاز در قیرگونی

در قیرگونی همانند ایزوگام کاری و دیگر روش های عایق سازی، منابع و وسایلی نیاز است. از منابع مصرفی می توان به قیر و گونی اشاره کرد. از ابزار آلات هم می توان به پخش کننده، حرارت دهنده  و لباس های ایمنی اشاره کرد. در ادامه به توضیح هریک می پردازیم.

  • قیر مناسب برای کار نیاز است برای مکان های مهم مانند سرویس بهداشتی که ترجیح بر استفاده از قیرگونی است تا ایزوگام استفاده شود. قیر مناسب قیری خالص با درصد افزودنی کمتر و عایق است که کار را تا سال های بعد تضمین می کند.
  • وسایلی مانند تی که از آن ها بعنوان پخش کننده استفاده می شود در حین انجام قیرگونی لازم است. به علت مایع شکل بودن قیر هنگامی که حرارت داده می شود، نیاز به پخش آن بصورت مکانیکی بر روی سطوح است. باید توجه داشت که به علت حرارت بالای قیر در هنگام استفاده از آن، بهره گیری از تی یا جارو هایی که در این دما همچنان قابلیت استفاده داشته باشند مهم است.
  • حرارت دهنده ای که از آن استفاده می شود باید بصورت یکدست و مهندسی شده باشد. در واقع اگر حرارت دهنده مرغوب و اصولی نباشد، قیری که حرارت دیده بصورت یکدست نمی شود و در قسمت هایی از آن همچنان حالت جامدتر حفظ می شود که این امری مشکل ساز و نیازمند انجام کار هایی است تا قیر بصورت یکدست حرارت ببیند.
  • لباس و ماسک ایمنی در حین کار باید جدی گرفته شود. سوختگی ناشی از برخورد قیر با پوست جز قوی ترین انواع سوختگی است. با استفاده از لباس آستین بلند مناسب، اگر حتی فرد در معرض این آسیب باشد هم مشکلی برایش پیش نمی آید. همچنین بوی نامطلوب و شدید قیرگونی نیازمند استفاده از ماسک های مخصوص کار است.

یکی از نکات مهم قبل از اجرای عایق بندی

قبل از اجرای قیرگونی باید به این نکته توجه کرد که سطح سیمانی زیر لایه اول قیر نباید ترک خورده یا شکسته باشد و باید صاف و یکدست و سالم باشد. در صورتی که ترک خوردگی مشاهده شد باید توسط سیمان سفید و دوغاب پر شده و در نهایت ادامه کار انجام شود. چنین شرایطی به تشکیل عایقی بی نقص کمک زیادی می کند.

مراحل اجرا

به این منظور پس از مرحله سیمان‌ کاری در ساختمان، می‌بایست مرحله اجرای پروژه عایق کاری رطوبتی شروع شود. حتما به خاطر داشته باشید که عایق کاری دیوارها قبل از کف انجام می‌شود. به این ترتیب که ابتدا دیوارها با عایق پوشانیده می‌شوند.

عایق دیوار را کمی تا روی کف هم ادامه می‌دهند تا از بدون درز بودن عایق دیوار و کف، اطمینان حاصل شود.

سپس دیوارها با دیوارپوش مناسب مانند انواع کاشی و یا سرامیک، پوشانیده می‌شود. بعد از آن عایق کاری کف، اجرا شده و بلافاصله پس از آن پوشش کف قرار داده می‌شود. در قسمتهای درز دیوار و کف، باید با دقت و وسواس بیشتری عایق کاری صورت پذیرد.

زیرا عایق کاری در این بخش‌ها ضعیف‌تر هستند. در نظر داشته باشید که قیرگونی بر روی سطح تمیز اجرا می‌شود. قیرگونی کف سرویس‌ها را با دو لایه گونی و سه لایه قیر انجام می‌دهند تا از کامل شدن پروسه، اطمینان حاصل گردد.

دیوار سرویس بهداشتی معمولا تا فاصله 50 تا 60 سانتی‌متری از کف عایق می‌شود. این در حالی است که برای حمام، معمولا تا ارتفاع یک متر تا یک متر و 20 سانتی‌متری از کف،‌ قیرگونی اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است قیرگونی کف ساختمان و یا قیرگونی سرویس بهداشتی نیز که توضیح آن ها در بالاتر آمده، باید توسط نیروی مخصوص آن انجام شود و توضیحات داده شده صرفا جهت آشنایی عزیزان با پروسه است.

قیمت قیرگونی در مشهد

همیشه این حرف از بزرگان صحیح است که می‌گویند: کار را باید به کاردان سپرد! در مورد اجرای قیرگونی و یا به طور کلی، عایق کاری رطوبتی ساختمان، این پند بزرگان را به شدت باید آویزه گوش نمود.

در صورتی که افرادی که مهارت کافی در این رابطه را ندارند، اقدام به اجرای قیرگونی کنند، چه بسا نکات مهمی را نادیده بگیرند و کارفرما ناگزیر به دوباره کاری شود!

حتی اگر کار به شکلی اجرا شود که نیازی به دوباره کاری نباشد، ولی دردسر زیادی متحمل خواهد شد.

اصول و قوانینی که در انجام قیرگونی حاکم هستند، نیازمند تجربه و دانش بخصوصی در افراد دارد. بهتر است از مشاوران خبره در این زمینه راهنمایی بگیریم و در نهایت اجرای پروژه را به دستان توانمندان عایق کاران خبره بسپاریم.

بهترین عایق کاران با مدت زمان کوتاه تر، کار با کیفیت تری تحویل می دهند و پیش نمی آید عیبی بر کارشان گذاشته شود.

موارد متعددی روی قیمت قیرگونی در مشهد، تاثیر گذار هستند از جمله مهمترین این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • قیرگونی ممکن است در لایه‌هایی بیشتر از یک لایه انجام گیرد. هر چه تعداد لایه‌ها بیشتر شود، مسلما قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. ضخامت بیشتر قیرگونی بهتر است اما حد آن باید با توجه به نظر کارشناس آن رعایت شود.
  • قیمت اولیه قیرگونی، به عنوان مهمترین بخش از هزینه‌ها، در نظر گرفته می‌شود. قیمتی که قیر های خالص دارند بیشتر از قیر های با خلوص کمتر است.
  • دستمزد اجرای قیرگونی می تواند با توجه به کیفیت و خبره بودن نیروی انجام کار، بالا یا پایین بیاید و البته شرایطی که قرار است در آن محیط قیرگونی شود نیز دستمزد را تغییر می دهد.
  • هرچه متراژی که قرار است قیرگونی انجام شود بیشتر باشد، قیمت بیشتر خواهد شد.
  • شرایط آب و هوایی نیز می تواند بر قیمت قیرگونی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، قیرگونی در مناطق با آب و هوای مرطوب یا بارانی معمولاً گران تر از مناطق با آب و هوای خشک است.

به خاطر داشته‌ باشید که در صورتیکه، خدمات اجرای قیرگونی را از مراکز و شرکت‌های معتبر بخواهید، این شرکت‌ها، اجرای پروژه را تضمین خواهند کرد. یکی از شروط تضمین، امتحان کردن قیرگونی، پس از انجام تست نشتی می‌باشد.

از قیمت قیرگونی در مشهد را می توانید بوسیله تماس با شماره های موجود در سایت مطلع شوید و به مطمئن ترین و بهترین گروه قیرگونی و ایزوگام شهر مشهد کار را بسپارید.

گاهی لازم است در ابتدا هزینه‌ها را اندکی بیشتر در نظر بگیریم تا مجبور به دوباره‌ کاری نباشیم.

شاید اجرای قیر گونی در بخش‌های مختلف ساختمان که در معرض نفوذ آب و رطوبت است، در ابتدا، کار ساده‌ای به نظر برسد، اما واقعیت اینجاست که این کار حتما باید توسط نیروی متخصص و با تجربه اجرا شود.

اگر در انجام مراحل کار، ترتیب رعایت نشود و در هر مرحله، دقت کافی به عمل نیاید، در فاصله زمانی کوتاهی، عایق رطوبتی اجرا شده (قیر گونی) دچار آسیب شده و در اثر آن، آب به زیر سطح نفوذ خواهد کرد. این اتفاق در بسیاری از موارد، هزینه و زحمت چند برابری را به کارفرما تحمیل می‌کند.

پس چه بهتر که از ابتدا سنگ بنای اول به درستی گذاشته شود تا به ثریا همه چیز به خوبی پیش برود‍!

بهترین شرکت برای انجام قیرگونی در مشهد

در این مقاله به معرفی یکی از با سابقه‌ترین روش‌های عایق کاری رطوبتی به نام قیر گونی پرداختیم. و موارد استفاده و همچنین روش بکار بردن آن را برایتان شرح دادیم مزایا و معایب آن را برشمردیم. امیدواریم تمامی نکات مطرح شده برای شما راه‌گشا و مفید بوده باشد. سپاس که تا پایان همراه ما بودید.

برای انجام قیرگونی داشتن تخصص و مهارت در کنار تجربه کافی لازمه کار است. به علت حرارت زیاد قیر و گاها سخت بودن روال انجام کار، داشتن تبحر و ماهر بودن فرد یا تیم انجام قیرگونی الزامی است. نکاتی که در بالاتر عنوان شد هنگامی که به عرصه عمل برسد، ممکن است کمی دشوار تر از آنچه در متن است پدیدار شود.

به همین دلیل بهتر است تا کار را به یک گروه متبحر در زمینه انجام قیرگونی و نصب ایزوگام بسپارید. برند سیوانی با تیم قوی خود، آماده انجام قیرگونی در ابعاد وسیع و کوچک است. انواع مدل های قیرگونی و ایزوگام توسط این گروه به بهترین شکل ممکن به انجام می رسد و رضایت مشتریان را بخوبی کسب می کنیم.

در نهایت با انجام صفر تا صد کار قیرگونی می توان تخفیف خوبی هم دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *