حیاتی ترین نکات ایزوگام سرویس بهداشتی + معرفی بهترین ایزوگام ها باکمترین قیمت

ایزوگام-سرویس-بهداشتی

ایزوگام سرویس بهداشتی چرا لازم است؟

اگر تجربه کار ساختمان سازی و ساخت و ساز داشته باشید قطعاً می‌دانید که بعضی از مناطق ساختمان و خانه نیاز به عایق بندی بسیار دقیق دارد. این عایق بندی‌ها قبل از آنکه کفپوش ها و کاشی‌های دیوار دستشویی و حمام زده شود باید انجام شوند. در این مقاله قرار است درباره ایزوگام حمام و سرویس بهداشتی و قیرگونی سرویس بهداشتی و حمام صحبت کنیم. دقت کنید برای اینکه بتوانید باصرفه‌ترین پروژه را برای خودتان رقم بزنید باید از مواردی چون قیمت ایزوگام حمام و سرویس بهداشتی و تست و ارتفاع ایزوگام سرویس بهداشتی آگاه باشید.

تلفن تماس برای مشاوره رایگان و ثبت سفارش خرید و نصب ایزوگام: 09143028212

یکی از اجزای ساختمان که همیشه در معرض رطوبت قرار دارد، سرویس بهداشتی و حمام می‌باشد، استفاده مداوم از آب در این مکان‌ها سبب وجود رطوبت دائمی در آن‌ها است. حال اگر عایقی برای جلوگیری از نفوذ آب به بین کاشی‌ها و در نهایت کف و همچنین دیواره‌ها نباشد، رطوبت ذره ذره در این دو جا نفوذ می‌کند و بسیار زیان بار است.

بنابراین برای جلوگیری از نشت آب، باید دستشویی و حمام عایق بندی شوند، زیرا در صورت نفوذ آب، پوسیدگی دیوارهای توالت و حمام را به دنبال دارد. برای آب بندی توالت از قیر به شکل قیرگونی و ایزوگام استفاده می‌شود، بعد از تمام شدن دیوار کشی و بعد از شکل گرفتن کف ساختمان، قبل از اینکه سرامیک یا کاشی نصب شود، باید از لایه‌های قیری آماده به عنوان ایزوگام استفاده شود، تا کف و دیوارهای توالت نسبت به نفوذ آب عایق شود.

چه چیزهایی در مورد عایق بندی سرویس بهداشتی می دانید؟

نصب ایزوگام سرویس بهداشتی و ایزوگام حمام از جمله کارهای تخصصی می‌باشد که باید به افراد متخصص و کاربلد سپرده شود. از طرفی بایستی از محصولات درجه یک و باکیفیت استفاده شود تا عمر و مقاومت بالایی داشته باشد. عایق کردن سرویس بهداشتی بوسیله روش‌های مختلفی می‌تواند رخ بدهد.

ایزوگام یکی از بهترین مدل‌های عایق کردن دستشویی می‌باشد. در واقع با استفاده از ایزوگام به شکل اصولی و با جنس درجه یک، همان کار عایق کاری تا سال‌های زیادی جوابگو است و نیاز به تعمیر ندارد. این مهم را در نظر داشته باشید که در این مقاله صرفاً آشنایی دقیق قرار دارد و با مطالعه آن، علم ایزوگام کاری در آن حرارت بالا آموخته نمی‌شود.

نحوه ایزوگام حمام و دستشویی

برای نصب ابتدا باید بهترین کیفیت ایزوگام سرویس بهداشتی را خریداری کنید، زیرا این ایزوگام در محیط توالت به کار می‌رود. پس باید مقاومت بالایی نسبت به قرار داشتن در معرض رطوبت دائم از خود نشان دهد و در چنین محیطی دوام بیاورد. در مرحله بعد باید سطح زیرین ایزوگام را به صورت مناسب و اصولی زیرسازی شود، رعایت اصول در این مرحله ضروری است.

یکی از مصالحی که در زیرسازی ایزوگام به کار می‌رود و برای این کار مناسب است، سیمان می‌باشد، البته توجه کنید تا سیمان به طور کامل خشک نشده، ایزوگام را شروع نکنید. زیرا با شروع ایزوگام کاری، ایزوگام چسبیدن به لایه زیرین را آغاز می کند و اگر زیر آن رطوبت قرار داشته باشد، تاول زدن و بلند شدن ایزوگام دور از انتظار نیست. استفاده از سیمان در کنار ماسه نیز ممکن است. به شکلی که با ترکیب آن ها به اندازه صحیح می توان زیر بندی بهتری داشت.

ایزوگام-حمام

لوله های آب گرم و سرد باید به طور کامل پوشانده شوند، همچنین تمامی لوله های موجود در سرویس بهداشتی به جز لوله های مربوط توالت فرنگی باید بریده شوند.بعد از اینکه مراحل بالا کامل شد، همچنین بعد از اینکه سیمان به طور کامل خشک شد، بایستی سطح سیمان قیرگونی شود.بعد از تمام شدن این مراحل، ایزوگام را به اندازه سطح سرویس بهداشتی متر کرده و برش بزنید و در نهایت آن را نصب کنید.

زیر سازی ایزوگام در سرویس بهداشتی و حمام

برای توضیح دقیق‌تر نکات زیرسازی باید به مواردی اشاره کرد. اولین موضوع قابل بررسی، اتصال کامل کف شور به مسیر فاضلاب است. در ساختمان‌های نوساز اگر این موضوع حین زیرسازی و پیش از ایزوگام کاری بررسی نشود، نشتی آب از همین نقطه به کل کف می‌رسد. از نکات مهم ایزوگام حمام و دستشویی، بستن راه و مسیرهای فاضلاب است تا ملات وارد آن نشود و مسیر باز بماند. شیب بندی سطح سیمان از دیگر نکات اجرایی ایزوگام سرویس بهداشتی است که سبب رفتن آب به سمت کف شور به شکل خود به خودی و اصولی می‌شود.

نکات نصب عایق دستشویی و حمام

ایزوگام کاری حمام و سرویس بهداشتی از دیوار شروع می‌شود. علتش هم جلوگیری از حرکت و کار کردن بر روی ایزوگام کاری کف است. زیرا در پروسه ایزوگام کاری ممکن است کف سوراخ شود. پیش بردن ایزوگام دیوار تا کف سبب می‌شود در فاصله بین کاشی یا سرامیک کف و دیوار، آب از درزها وارد نشود و نفوذ رطوبت را نداشته باشیم.

پس از اینکه ایزوگام دیوار انجام شد نوبت به ایزوگام کف می‌رسد. ادامه‌ی ایزوگام دیوار باید روی ایزوگام کف قرار بگیرد. پس هنگام نصب ایزوگام کف سرویس بهداشتی یا حمام باید مقداری ایزوگام دیوار را حرارت داد تا آن را بتوان بر روی کف قرار داد.

نکات پس از نصب ایزوگام دستشویی و حمام

پس از آنکه ایزوگام و کار عایق بندی سرویس بهداشتی و حمام تکمیل شد، مدتی نیاز است تا این ایزوگام سفت شود. حال پیش از آنکه اقدام به نصب کفپوش شود باید تست آب ایزوگام گرفته شود. یعنی روی آن آب ریخته شود و بر روی کل ایزوگام تا سطحی آب بالا باشد؛ اگر نشتی وجود داشت در اینجا مشخص می‌شود و می‌توان اقدام به ترمیم آن قسمت کرد. در صورتی که همه موارد به خوبی گفته شده پیش رفت، وقت نصب کفپوش رسیده است.

ارتفاع ایزوگام سرویس بهداشتی باید چقدر باشد؟

طبق اصول نصب ایزوگام سرویس حمام، در این مکان نصب ایزوگام نباید کمتر از ۱۸۵ سانتی متر ارتفاع داشته باشد، در غیر این صورت ایزوگام پوشانندگی مناسب را نخواهد داشت، و ممکن است پس از مدتی نم بدهد. همچنین ایزوگام دیوار سرویس بهداشتی نیز نباید کمتر از ۲۵ سانت ارتفاع داشته باشد. این موارد به علت وجود دوش در حمام و شیر آب سرویس بهداشتی است.

معیار انتخاب ایزوگام دستشویی چیست؟

در انتخاب ایزوگام، تعداد لایه‌ها و ضخامت ایزوگام اهمیت خیلی زیادی دارد. بسته به نوع روش انتخابی از نظر نصاب، ارتفاع عایق کاری سرویس بهداشتی متفاوت می‌باشد. از آن جا که توالت همیشه در معرض رطوبت است، کیفیت و جنس ایزوگام با پایداری و مقاومت آن رابطه مستقیم دارد.

بازسازی ایزوگام یا نصب ایزوگام سرویس بهداشتی، آسیبی به بنا وارد نمی‌کند و بنا را تخریب نمی‌کند. اگر ایزوگام مناسب برای سرویس بهداشتی انتخاب کرده و اصول نصب را به درستی رعایت کنید، حداقل عمر ایزوگام بین ۱۰ تا ۱۵ سال خواهد بود.

یکی دیگر از معیارهای انتخاب ایزوگام دستشویی، توجه به موقعیت آب و هوایی آن است. در واقع سرویس بهداشتی همواره محیطی بسته و درون خانه یا در حیاط خانه قرار دارد. این محیط بسته تحت تابش مستقیم نور خورشید نمی‌تواند باشد. علاوه بر آن، تغییرات آب و هوایی شدید را نمی‌توان در حمام یا دستشویی شاهد بود. به همین دو دلیل، استفاده از ایزوگام فویل آلومینیوم دار شاید چندان جالب نباشد.

روش قیرگونی سرویس بهداشتی

نخست کف دستشویی سیمان کاری می‌شود. همواره این لایه سیمانی باید قبل از قیرگونی انجام شود و لایه زیرین سیمانی است. قیرگونی به صورت لایه‌های افقی و عمودی بر هم انجام می‌شود. لوله‌های باقی مانده فاضلاب باید به شکل صحیح برش داده شود و نباید برای برش از حرارت استفاده کرد. سپس با ایزوگام کردن به سراغ قیرگونی نیز می‌رویم و در آن جا معمولاً به فرم ۲ لایه گونی و ۳ لایه قیر بهره گیری می‌شود. حال وقت برش ایزوگام‌ها و ایزوگام لوله‌های فاضلاب و سطوح است.

هزینه نصب و قیمت عایق سرویس بهداشتی

حتماً اطلاع از نصب ایزوگام برای شما حائز اهمیت است، هزینه ایزوگام بسته به نوع و برند ایزوگامی که خریداری می‌کنید، و همچنین متراژ فضایی که باید ایزوگام شود، متفاوت است. همچنین هزینه ایزوگام سرویس بهداشتی در شهرهای مختلف متفاوت می‌باشد. از آن جایی که قیمت‌های خرید و نصب ایزوگام ممکن است تغییر کند، برای اطلاع از قیمت‌ها با تیم با در ایزوگام سیوانی در ارتباط باشید.

مزایای ایزوگام کردن سرویس بهداشتی

ایزوگام کردن نسبت به سایر عایق‌های رطوبتی جدید مثل رنگ‌های عایق و عایق‌های نانو قیمت پایین‌تری دارد، که این به نوبه خود یک مزیت به شمار می‌آید و در کنار کارایی بالا، مقرون به صرفه هم می‌باشد.

ایزوگام دور لوله فاضلاب نیز باید در مسئله سرویس بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد. ایزوگام دور لوله فاضلاب ویژگی مهمی دارد که انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر نفوذ آب است. فشار بالای آب در لوله‌ها و بعضاً تغییرات دمایی ناگهانی از شرایط عادی این لوله‌ها می‌تواند باشد که ایزوگام محکمی را می‌طلبد.

ایزوگام نسبت به قیرگونی قیمت بیشتری دارد اما در عین حال کارایی و عمر بالاتری دارد به همین دلیل مردم را به استفاده از ایزوگام ترغیب می‌کند. این نوع عایق بندی سبک بوده که با توجه به کارایی بالایی که دارد از مزایای مهم آن به شمار می‌رود، از طرفی نصب آن آسان است، و در هنگام نصب نسبت به قیرگونی تمیزتر می‌باشد، و دردسرهای مربوط به هم ریخته شدن محیط و کثیف کاری محیط را به دنبال ندارد.

دیگر مزایای عایق رطوبتی سرویس بهداشتی

در کنار مزایای گفته شده، عمر بالایی هم دارد، اما زمان نصب ایزوگام نسبت به سایر روش‌های عایق بندی زمان بیشتری طول می‌کشد. ایزوگام به صورت یک لایه نازک روی کف و دیوارهای ساختمان را می‌پوشاند ولی فشاری به سازه وارد نمی‌کند، چون برندهای خوب و با کیفیت ایزوگام وزن کمی دارند و به سازه فشار وارد نمی‌کنند.

یکی از معایبی که برای ایزوگام عنوان می‌شود این است که کاشی روی آن نمی‌چسبد، برای جلوگیری از این اتفاق، بایستی زیرسازی و لایه آخر به صورت اصولی انجام شده باشد، با این حال اگر هم مشکلی در نصب کاشی‌ها به وجود بیاید، می‌توان روی لایه آخر ایزوگام سیمان کار کرد، یا به قول معروف زیرسازی را تکرار کنید، در کنار همه اینها، توجه داشته باشید که جنس و سطح کیفیت موادی که در به کار می‌برید حائز اهمیت می‌باشد.

 نکات ضروری در انتخاب ایزوگام سرویس بهداشتی

اگر نمی‌خواهید مجدداً ایزوگام را ترمیم یا تعمیر کنید، و دوباره کاری نکنید، از طرفی هزینه اضافه ای بابت ترمیم ایزوگام نپردازید، پیشنهاد می‌کنیم به این پنج نکته اساسی توجه داشته باشید:

  • قیرگونی باید از یک لایه بیشتر باشد؛ در واقع اگر بیش از یک لایه عایق کار کنیم، عمر عایق بصورت توانی بیشتر می‌شود یعنی لایه دوم تأثیر خیلی زیادی می‌گذارد و خیلی دیرتر از دو لایه جدا جدا عمر خراب می‌شوند.
  • از بهترین نوع مواد قیر و مواد مصرفی به کار گرفته شود. کیفیت بالای قیر و مواد مصرفی نمود مستقیم در نتیجه نهایی دارند. به شکلی که اگر از مواد با کیفیت استفاده شود، در موارد مختلفی چون وزن سازه، ماندگاری آن، تمیزی اجرای کار، آسان‌تر بودن کار با اقلام با کیفیت و دیگر مواردی از این دست به وقوع می‌پیوندد.
  • نصاب باید فردی متخصص و ماهر باشد، و سطح مورد نظر را یکدست و بدون منفذ و درز در بیاورد. اگر بعد از قیرگونی یک لایه ایزوگام به کار گرفته شود، کیفیت کار بالا می‌رود. نصاب نحوه ایزوگام سرویس بهداشتی را که بلد باشد، می‌تواند کاری را که قرار است انجام دهد به بهترین شکل به پایان برساند. این موضوع وقتی نمود پیدا می‌کند که کاری با نتیجه ایده آل به سرانجام رسیده و عایق کاملاً به عملکرد خود رسیده است. قیمت ایزوگام سرویس بهداشتی معقول است.

دو نکته پر اهمیت در بررسی ایزوگام دستشویی و حمام

  • ایزوگامی را انتخاب کنید که در عین داشتن نشان استاندارد قابلیت انعطاف داشته باشد. ایزوگام‌هایی که نشان استاندارد را بر روی خود دارند مورد اعتماد تر هستند. انعطافی که ایزوگام باید از خودش نشان بدهد با خم کردن تکه ای از آن قابل تشخیص است.
  • مشورت و خرید ایزوگام سرویس حمام و دستشویی را به گروهی مطمئن بسپارید. ممکن است با اطلاعاتی که از محصولات بدست می‌آورید انتخاب خود را کرده باشید اما مشورت گرفتن از ایزوگام کارهای ماهر می‌تواند نظر شما را به سمت بهتری ببرد و در صورت بروز خطا از سمت شما، با یک صحبت کوتاه بتوانید به حقیقت ماجرا و نیاز خود پی ببرید.

نکاتی که گفته شد چکیده ای از آنچه بود که در انتخاب ایزوگام سرویس بهداشتی باید به آن توجه نمود. گفتنی است نکات دیگری نیز مد نظر است که در مطلب بطور کامل توضیح داده شد.

جمع بندی نهایی خرید ایزوگام

ایزوگام سرویس بهداشتی به عنوان یکی از مکان‌هایی که مدام در معرض رطوبت و آب قرار دارد، بسیار مهم و واجب می‌باشد. واقع بودن این مکان‌ها در وسط خانه در ساختمان‌های امروزی، شرایط مهم‌تری را نیز ایجاد کرده است.  اما ماهر بودن نصاب، کیفیت مواد مصرفی و همچنین کیفیت ایزوگام هم از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌باشد. پس باید این کار به دست افراد کاربلد و با رعایت اصول انجام شود تا عمر طولانی و مقاومت بالایی داشته باشد.

همچنین شما مجبور به ترمیم و تعمیر در کوتاه مدت نباشید، برای خرید باکیفیت‌ترین ایزوگام‌ها با بهترین قیمت و نصب عالی می‌توانید با تیم متخصص ما در تماس باشید. برند سیوانی با تخصص چندین ساله خود در زمینه ایزوگام به جایگاه بسیار بالایی در زمینه کیفیت کاری جنس و نصب ایزوگام سرویس بهداشتی و حمام و دیگر مکان‌ها رسیده است.

7 دیدگاه برای “حیاتی ترین نکات ایزوگام سرویس بهداشتی + معرفی بهترین ایزوگام ها باکمترین قیمت

  1. ذوالفقاری گفته:

    ممنون که کل جزئیات و نکات مهم ایزوگام سرویس بهداشتی رو در اختیار ما هم گذاشتید.
    خدا خیرتون بده

  2. سید مرتضی گفته:

    درود فیلم آموزش نصب ایزوگام دارید؟؟ عباسپور هستم سفارش ایزوگام شرق مشهد برای سرویس بهداشتی داشتم از شما و نصبش رو خودم انجام بدم چطور هست

    • Isogam Seyvani Admin گفته:

      باسلام خدمت شما فیلم که در کانال های سایت هست اما پیشنهاد میکنم نصب ایزوگام را خودتان انجام ندهید مخصوصا در عایق بندی سرویس خیلی باید دقیق کار بشود و هر بی دقتی منجر به صدماتی می شود که در گذر زمان بسیار هزینه بر و زمان بر خواهد بود

  3. علی اکبر عزیزی زاهدی گفته:

    ایزوگام سرویس بهداشتی و حمام مجموعا به مساحت 24 متر مربع، نیازمند زیرسازی، شیب بندی و در نهایت تست آب هست.
    در تمامی روزهای هفته پاسخگو هستم و نیاز فوری طی چند روز آینده به پاسختون هستم عزیزان ایزوگام سیوانی.
    با بنده تماس بگیرید با تشکر عزیزی 09169036007

  4. هومن گفته:

    با عرض ادب و احترام
    یک دوست محترمی در شهر ما سرویس بهداشتی واحد ما را در طبقه دو ایزوگام کردن و الان بعد از دو هفته طبقه پایین نم داده ایشون هم پاسخگوو نیستن. سوالی که دارم این هست که شما خدمات رفع نقص ایزوگام رو انجام می دهید در شهر تبریز؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *