لکه گیری ایزوگام چرا باید انجام شود + بهترین قیمت چسب ایزوگام

لکه گیری ایزوگام

قطعاً در بسیاری از مواقع بنا به دلایلی پیش می‌آید که عایق ایزوگام شما دچار آسیب دیدگی های بسیاری شود. در اینصورت لکه گیری ایزوگام به میان می‌آید که در مواردی زیادی می‌تواند به رفع کل مشکلات ایزوگام شما منجر شود. به خصوص لکه گیری پشت بام بسیار مهم است؛ چون عایق بام به دلیل اینکه در معرض مستقیم نور خورشید و تغییرات آب و هوایی است، زودتر آسیب می‌بیند.

در این مقاله قرار است به مشکلات ایزوگام و لکه گیری ایزوگام بپردازیم که منجر به آسیب دیدگی عایق شما می‌شود. چرا ایزوگام را باید لکه گیری کرد؟ چسب ایزوگام چیست؟ چسب ترمیم ایزوگام چه کاربردی دارد؟این ها سؤالاتی هستند که با خواندن ادامه این مقاله به پاسخ آن‌ها می‌رسید. پس با ما همراه باشید تا لکه گیری ایزوگام را بررسی کنیم.

 لکه گیری ایزوگام چیست؟

لکه گیری ایزوگام فرایندی است که برای برطرف کردن و از بین بردن ایرادات و آسیب‌های ایزوگام انجام می‌شود. لکه گیری ایزوگام مراحل و روش‌های اصولی خود را دارد. لکه گیری ایزوگام مانند چسب زخمی عمل می‌کند که می‌تواند زخم‌های سطحی را در حد مناسبی درمان کند.

البته که لکه گیری عایق شرایطی دارد که باید در هر پروژه‌ای در نظر گرفته شود اما بعضاً استفاده از این مورد می‌تواند گاها حتی سن و مقاومت سطح عایق را بسیار بالاتر ببرد. گاها می‌بینیم که لکه گیری ایزوگام در قسمت‌های مختلف آن به شکل یکسانی نیست.یعنی قسمت‌هایی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید بوده اند و یا بیشتر در معرض باران بوده اند آسیب بیشتری دیده اند.

همچنین در قسمت‌هایی از پشت بام، ممکن است جسم سنگینی روی ایزوگام به مدت طولانی قرار بگیرد که از عوامل فیزیکی محسوب می‌شود و با یخ زدن و گرم شدن رطوبت روی ایزوگام، اطراف محل فشار با فرورفتگی‌هایی که روی ایزوگام ایجاد می‌شود، پوسیدگی آن بیشتر می‌شود.

ایزوگام به چه کاری می آید؟

ایزوگام یک پوشش مقاوم و عایق محافظتی می‌باشد که از قیر و الیاف مصنوعی ساخته شده است. ایزوگام با استفاده از گرما و حرارت بر سطح بام و یا هر سطح مورد نظری نصب و چسبانده می‌شود.

این پوشش برای عایق کردن سطوحی همانند پی، دیواره، بام و کف استخرها و دیگر قسمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می‌کند. ایزوگام علاوه بر مقاوم بودن در برابر نفوذ آب و رطوبت، در برابر نور خورشید نیز مقاوم است.

تابش شدید خورشید در ایزوگام‌ها بازتاب می‌شود و ایزوگام از پوسیدگی تا حد خوبی در زمان طولانی در امان می‌ماند. از آن جا که ایزوگام نوعی عایق است و شکلی از مقاومت را در خود دارد، رفته رفته تحلیل می‌رود.

نکته : عمر ایزوگام خوب و مرغوب به طور متوسط ۱۵ سال میباشد .

اهمیت لکه گیری ایزوگام

همانگونه که بیان شد ایزوگام یک عایق رطوبتی است که برای محافظت از سقف، دیواره‌ها، کف و دیگر سطوح به کار می‌رود. همچنین گفتیم که عمر و ماندگاری ایزوگام اغلب بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌باشد. گاهی اوقات اتفاقاتی مانند برخورد اجسام تیز به ایزوگام باعث آسیب دیدن آن می‌شود و نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

علاوه بر اجسام تیز، حرکت دادن اجسام سنگین روی ایزوگام سبب ایجاد چروک روی ایزوگام می‌شود و استارت آسیب دیدگی آن زده می‌شود. فویل آلومینیومی که در ایزوگام‌ها وجود دارد در صورتی که آسیب ببیند خود منشا نشت آب می‌شود.

عدم ترمیم این آسیب دیدگی ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به دنبال بیاورد و باعث خرابی کامل ایزوگام و نشت آب به داخل ساختمان شود. اما با ترمیم و لکه گیری ایزوگام، هرچه زودتر می‌توان این آسیب دیدگی ها را به شکلی از بین برد که گویی از اول نبوده اند.

لکه-گیری-ایزوگام-چیست

در چنین مواقعی شما می‌توانید به جای تعویض ایزوگام و تحمیل هزینه‌ی اضافی بخش آسیب دیده را با انجام لکه گیری ایزوگام به وسیله‌ی متخصص آن ترمیم کرده و ایزوگام خود را مانند روز اول تحویل بگیرید.

طبق صحبت‌هایی که تا الان شد متوجه شدید که لکه گیری ایزوگام برای ترمیم این عایق رطوبتی به کار می‌رود. در ادامه درباره چگونگی نصب ایزوگام و انجام فرایند لکه گیری توضیحاتی مختصر را برای شما کاربران عزیز مطرح خواهیم کرد.

باید توجه داشت که یک نصاب حرفه ای در ابتدای کار خود عایق رطوبتی را چنان نصب می‌کند که مشکلی برای آن ایجاد نشود و در مدت زمان کوتاه مورد آسیب قرار نگیرد.

اما گاهی اوقات بر اثر استفاده نادرست و برخورد اشیا ممکن است خرابی‌ها و آسیب دیدگی هایی در قسمت‌هایی از ایزوگام به وجود آید. در این هنگام باید از یک ایزوگام کار حرفه ای خواسته شود که لکه‌ها و صدمات به وجود آمده روی آن را به صورت دقیق شناسایی کند.پس از شناسایی نواحی صدمه دیده باید آن قسمت‌ها را آن طور که باید تمیز کرده و در آخر با استفاده از ابزار و وسایل مخصوص خود به ترمیم آن اقدام نماید.

لکه گیری صحیح ایزوگام چگونه انجام میشود؟!

استفاده از ایزوگام بی کیفیت و نامرغوب برای امر عایق کاری پشت بام سبب می‌شود که این عایق رطوبتی در مدت زمان کوتاهی دچار ترک و آسیب دیدگی شود.ترک‌های ایجاد شده پیش رونده هستند به بیانی دیگر این ترک‌ها زیاد و زیادتر شده تا جایی که موجب کنده شدن ایزوگام می‌شوند.به همین خاطر با دیدن و متوجه شدن وجود ترک در محل عایق باید سریعاً برای ترمیم و لکه گیری ایزوگام اقدامات لازم را انجام داد.

برای شروع لکه گیری صحیح ایزوگام نصاب باید قسمت‌های آسیب دیده را حرارت داده آن را به وسیله‌ی تیغ مخصوص جدا کرده و سپس آن قسمت‌ها را بازسازی کند، تنها دلیل وجود ترک در این ایزوگام نامرغوب بودن آن می‌باشد.

روشی دیگر در زمینه ترمیم ایزوگام

ایزوگام‌هایی که براثر اشیا تیز همانند پایه‌ی کولر آسیب می‌بینند را می‌توان با روشی دیگر یعنی استفاده از پرایمر و چسب ایزوگام ترمیم کرد. پرایمرهای خمیری برای پر کردن شکاف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته که در این موارد از چسب ایزوگام برای لکه گیری پشت بام استفاده می‌شود. برای آگاهی از قیمت چسب ترمیم ایزوگام با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل کنید.

چسب ایزوگام چیست و چگونه عمل می‌کند؟

چسب ایزوگام صرفاً مخصوص ایزوگام است. چسب ایزوگام ماده ای است که پس از گذشت چند سال استفاده از آسفالت و ایزوگام، هنگامی که دیگر خاصیت خود را از دست داده و نیاز به ترمیم دارد، استفاده می‌شود تا شکاف‌ها و ترک‌های موجود بر روی سطح را رفع کند.

کیفیت چسب ایزوگام بسیار بالا است و به سمت زیرین خود که همان لایه فرسوده ایزوگام یا آسفالت باشد، می‌چسبد و عمر آن را و همچنین کیفیت اش را افزایش می‌دهد. فرآیند استفاده از چسب ایزوگام باید به سرعت انجام شود.

چسب ایزوگام هزینه کمتر در مقیاس‌های کوچک را به ارمغان می‌آورد و بسیار به صرفه است. از ویژگی‌های مطرح چسب ایزوگام، عدم نیاز به حرارت دادن آن و امکان پاشیدن روی هر سطحی است. وجود چربی‌های اضافه ب غیر از لایه ای نازک قیر امولوسیون بسیار اشتباه است.در ایزوگامی که کف حمام و سرویس بهداشتی می‌شود، ایزوگام پارکینگ‌ها و پشت بام می‌توان از چسب ایزوگام استفاده نمود.

مزایای بهره گیری از چسب ایزوگام چیست؟

چسب ایزوگام، لایه نازک قیری را درست می‌کند که مانند روز اول کار می‌کند. وقتی از چسب ایزوگام استفاده می‌شود نیاز نیست تا حتماً سطح زیرین کاملاً تمیز و بدون آلودگی باشد. خشک شدن این چسب تنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. در برابر سرما و گرما چسب ایزوگام شکل خود را حفظ می‌کند. در تغییرات دمایی شبانه روزی نیز می‌تواند مقاومت خوبی نشان دهد.

عواملی که باعث خرابی ایزوگام میشوند؟

عواملی سبب خرابی و آسیب ایزوگام می‌شوند که در ادامه آن هارا بررسی می‌کنیم.

در بخش‌های قبل به طور مختصر به عواملی که باعث خرابی ایزوگام‌ها می‌شوند پرداختیم.

  • نورمستقیم خورشید در مناطق خشک و گرمسیر که سبب پوسیدگی ایزوگام می‌شود.
  • ایجاد خط و خش بر روی آن به وسیله حرکت دادن اشیایی مانند کولر و یا پایه کولر که  خود برای ایزوگام برنده محسوب می‌شود.
  • نداشتن مهارت و تخصص کافی در نصب ایزوگام سبب ایجاد تاول، چروک، ترک در ایزوگام و سوراخ شدن آن می‌شود.
  • استفاده از ایزوگام نامرغوب سبب می‌شود پس از گذشت مدتی کوتاه دچار ترک و آسیب شود.
  • عامل دیگر برخورد اشیا و استفاده نادرست و همچنین عدم مراقبت مناسب می‌باشد.
  • نشست طولانی مدت آب کولر بر روی پشت بام باعث پوسیدگی ایزوگام می‌شود.
  • طلبه شدن ایزوگام به دلیل عدم نصب صحیح آن
  • ایجاد چین خوردگی و شکاف در زمان نصب و اجرای ایزوگام بر روی سطح خواسته شده که به دلیل سپردن کار به یک تیم غیرمتخصص و ضعیف رخ می‌دهد.
  • عدم زیرسازی صحیح و وجود ناهمواری در سقف موجب ترک ایزوگام و نشتی می‌شود.
  • شرایط جوی و تغییرات آب و هوایی نیز یکی از دلایل خرابی‌های ایزوگام بشمار می‌رود که درنهایت به لزوم تشخیص نم و لکه گیری منجر خواهد شد.

زمان مناسب برای ترمیم ایزوگام

اگر به یاد داشته باشید اشاره کردیم که عمر مفید ایزوگام‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ سال می‌باشد و البته بستگی به نوع نصب و مهارت نصاب آن این زمان می تواند کوتاه‌تر و یا بلند مدت تر باشد.

البته باید در نظر گرفت که در شهرهای شمالی کشور گاها پیش می‌آید ترمیم ایزوگام امری معمول در یک فصل باشد زیرا باران و رطوبت در این استان‌های ساحلی، به حداکثر میزان خود می‌رسد.

ایجاد هرگونه آسیب در ایزوگام مانند سوراخ، ترک، پارگی، سبب کوتاه ترشدن عمر این عایق رطوبتی می‌شود. نحوه رخ دادن هر یک از این موارد را به شما می‌گوییم:

  • ترک خوردگی در اثر تبخیر مواد نفتی موجود در ایزوگام صورت می‌پذیرد و اگر توجه کنید، بعد از مدت حدوداً ۱۵ سال، دیده شدن ترک‌ها امری معمول است.
  • چروکیده شدن ایزوگام زمانی رخ می‌دهد که در هنگام نصب ایزوگام، حرارت کمی مورد استفاده قرار گرفته باشد. این امر نیاز نیست در ابعاد گسترده باشد و حتی در یک قسمت کوچک نیز می‌تواند سبب چروکیده شدن آن قسمت ایزوگام شود.
  • تاول زدن اصطلاحی است که ایزوگام کاران با آن آشنا هستند. این اصطلاح اشاره به رطوبت در سطح زیر ایزوگام حین نصب آن دارد. در صورت وجود رطوبت قسمتی از ایزوگام شکل خاص به خود می‌گیرد که در مدت کوتاهی نیاز به ترمیم دارد.
  • پوسیدگی امری طبیعی و عادی است. فرسایشی که در اثر گذر زمان و برخورد با مولکول‌های آب و هوا در ایزوگام رخ می‌دهد دور از ذهن نیست اما قابل ترمیم است.

عدم توجه به آسیب‌ها و خرابی و ایرادهای ایجاد شده و همچنین ترمیم آن سبب شده که آسیب به وجود آمده گسترش پیدا کند به گونه ای در این صورت مجبور خواهید شد که ایزوگام را تعویض کنید.

بهترین زمان برای لکه گیری ایزوگام فصول گرم سال مانند تابستان است زیرا که زیر عایق رطوبتی ایزوگام به هیچ عنوان نباید خیس باشد.

اما سرمای هوا رطوبتی ذاتی رو دارا می‌باشد در فصول سرد سال امکان بارندگی وجود دارد که این باران می‌تواند ازطریق شکاف‌ها و بخش‌های آسیب دیده به سقف نفوذ کرده و وارد ساختمان شود و نم و رطوبت ایجاد کند، همچنین این توانایی را دارد که به قسمت زیرین ایزوگام نفوذ کرده و باعث پوسیدگی آن شود.

علاوه بر آن می‌دانیم که ایزوگام کاری در ابتدا با شرایط دمایی بیش از 4 درجه و کمتر از 30 درجه و هوای خشک انجام می‌شود. نباید فراموش کرد که در لکه گیری هم شرایطی به این شکل مورد نیاز است.

پس از ترمیم چگونه از ایزوگام مراقبت کنیم ؟!

لکه گیری ایزوگام مانند تعمیر گوشی موبایل می‌ماند یعنی پس از آن باید برای جلوگیری از آسیب دیدگی مجدد ایزوگام به دنبال مراقبت لازم آن باشیم.برای مثال برخورد اجسام تیز ممکن است باعث کنده شدن ایزوگام تازه ترمیم شده شود و همچنین باید از ریختن عواملی مانند چوب، نفت و گازوئیل بر روی این عایق رطوبتی خودداری کنید.

سعی کنید زیر پایه‌های کولر یک تکه موکت و یا شئ دیگری قرار دهید که در اثر فشار باعث کنده شدن و آسیب دیدگی ایزوگام نشود. علاوه بر پایه‌های کولر، افراد ممکن است پس از ایزوگام کاری پشت بام یا سطوح دیگر، اجسام بسیار سنگین یا با شکل هندسی خاصی روی ایزوگام قرار دهند.

در این صورت آسیب وارده همان اثر پایه‌های کولر را خواهد داشت. منابع آبی که وزن زیادی داشته باشند، کانتینرها و یا اجسام سنگین وزنی از این قسم، در مرور زمان ترک و خرابی ایزوگام را بیشتر می‌کنند.

نتیجه گیری بحث

نتیجه گیری اینکه لکه گیری ایزوگام یکی از کارهای مفیدی است که می‌توان با انجام آن می‌توانید از آسیب به وجود آمده جلوگیری کرده و عمر و سلامت ایزوگام را برای طولانی مدت تضمین کنید و نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد نداشته باشید.

البته انجام اینکار مانند نصب ایزوگام نیازمند تجربه و تخصص می‌باشد اگر از تجربیات یک متخصص برای به انجام رساندن این کار استفاده نشود ترمیم ایزوگام نیز ایزوگام ماندگاری چندانی نخواهد داشت. توجه به این امر بسیار حائز اهمیت است زیرا لکه گیری ایزوگام، از خود ایزوگام کاری اصلی مهم‌تر است.

اگر ایرادات و خرابی‌ها بصورت صحیح ترمیم نشوند، مشکلات متعددی بوجود خواهد آمد که جای نگرانی نیست زیرا با وجود متخصصان در این زمینه، کار به آسانی انجام خواهد شد.

قیمت لکه گیری پشت بام

میزان خرابی و نوع آسیب وارد شده بر ایزوگام تعیین کننده قیمت لکه گیری پشت بام و تعیین آن است، اینکه اگر نیاز به تعویض نباشد با توجه به میزان خرابی و یا آسیب، قیمت تعیین می‌شود.

اگر آسیب و خرابی زیاد باشد با توجه به آن میزان قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند، ولی اگر آسیب به حدی باشد که از تعمیر گذشته باشد عملیات تعویض انجام می‌شود. در این حالت هزینه تحمیل شده بسیار بیشتر از تعمیر خواهد بود.

لکه گیری ایزوگام با قیمت مناسب

همانطور که گفته شد قیمت لکه گیری باید بر اساس میزان خسارت و ترمیم برآورد شود. هزینه دستمزد کارگران و مصرف مواد اولیه نیز در قالب استاندارد خود محاسبه شده و بر قیمت نهایی اضافه می‌شود.

حال باید کمی تأمل کرد، مشتریان عزیز که چنین هزینه ای را پرداخت می‌کنند، بهتر نیست تا به بهترین گروه لکه گیری ایزوگام مراجعه کنند؟ قطعاً نتیجه نهایی خیلی مهم است.برند سیوانی متخصص در لکه گیری ایزوگام با سابقه طولانی خود در زمینه ایزوگام کاری، از زیر و بم این امر اطلاع دارد و بهترین کار را برای عزیزان به ارمغان خواهد آورد.برای اطلاع از بهترین قیمت ایزوگام هم می توانید از طریق صفحه آن در سایت لیست قیمت هارا مشاهده کنید.

2 دیدگاه برای “لکه گیری ایزوگام چرا باید انجام شود + بهترین قیمت چسب ایزوگام

  1. عبدالرضا احمدوند گفته:

    سلام خسته نباشید.
    لکه گیری ایزوگام پشت بام هتل که 8 سال از ایزوگامش گذشته را شما انجام می دهید؟ پوسیدگی های جزئی ولی پراکنده دارد شهر مشهد نزدیک بلوار امام رضا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *