ویژگی های ایزوگام بدون فویل

ایزوگام-بدون-فویل

ایزوگام بدون فویل چیست؟

یکی از فعالیت‌های ضروری در اجرای پروژه‌های ساختمانی، عایق کاری بخش‌های مختلف است. پی ساختمان، کف و دیوارهای سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و تراس و در نهایت پشت بام، از جمله بخش‌هایی هستند که نیاز به عایق رطوبتی دارند. در این میان، تمامی این قسمت‌ها به جز پشت بام، با ایزوگام بدون فویل عایق بندی می‌شود. ایزوگام بدون فویل، نوعی عایق رطوبتی است که هیچ گونه روکش و پوششی ندارد.

ایزوگام‌ها از نظر لایه اضافی دو نوع روکش دار و بدون روکش هستند. نوع بدون روکش ایزوگام همان ایزوگام بدون فویل است. علت استفاده از آلومینیوم این است که پوششی فراهم آید تا نور خورشید را منعکس سازد. این روکش آلومینیومی، در پشت رول‌های عایق‌ها نصب می‌شوند تا دوام و طول عمر آن را افزایش بدهند.

در نتیجه برای آن بخش‌هایی از ساختمان که به اصطلاح توکار بوده و در معرض تابش مستقیم خورشید، نمی‌باشند، می‌توان از ایزوگام بدون روکش آلومینیوم استفاده نمود. استفاده از ایزوگام بدون فویل صرفه اقتصادی بیشتری برای مکان‌هایی دارد که در معرض تابش نور خورشید نیستند. برای خرید ایزوگام در مشهد از طریق این سایت اقدام کنید.

در مقاله ایزوگام بدون فویل به چه سوالاتی پاسخ می دهیم

شاید برایتان این پرسش مطرح شده باشد که آیا اساساً این دو نوع عایق رطوبتی مانند یکدیگر عمل می‌کنند؟‌ و یا اینکه چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ مزایای استفاده از این عایق‌ها چیست؟ در ادامه شما را با این عایق رطوبتی و کاربردهای خاص آن آشنا خواهیم نمود.
اگر شما هم دست اندر کار اجرای پروژه‌های ساختمانی هستید و یا اینکه علاقه‌مند هستید در باره انواع عایق‌های رطوبتی متداول، بیشتر بدانید، ما را تا پایان همراهی فرمایید. ناگفتنی‌هایی از این عایق رطوبتی را برایتان خواهیم گفت.

تفاوت خواص ایزوگام بدون فویل و فویل دار در چیست

عایق‌های ایزوگامی بدون روکش یا همان ساده، دارای فویل آلومینیومی نیستند و در آن‌ها از یک لایه نایلون یا پودر تالک استفاده می‌شود. ایزوگام ساده از حیث کیفیت فرقی با نوع روکش دار ندارد و تنها ضخامت و ویژگی‌هایی که در ادامه گفته می‌شود وجه تمایز این دو است. ضخامت ایزوگام بدون فویل معمولاً کمتر از نوع فویل دار آن است. بازتاب بیش از 80 درصد نور خورشید در ایزوگام‌های فویل دار از تفاوت‌های عمده آن با نوع بدون فویل است.

کاربردهای ایزوگام بدون فویل کدام است؟

آن چیزی که در مورد ایزوگام اهمیت دارد، خاصیت ضد آب بودن آن است. و این بخش به ترکیبات شیمیایی آن برمی گردد. به طور کلی یکی از نقاط ضعف عایق‌های رطوبتی این است که در برابر تابش نور خورشید، ‌از دوام آنها به طرز چشمگیری کاسته می‌شود و یکی از راه حل‌ها برای این مشکل استفاده از روکشی است که بتواند نور خورشید را به خوبی منعکس کرده و از وارد آمدن آسیب به عایق محافظت نماید و به دنبال اجرای این راه حل، ایزوگام فویل دار به بازار آمد.

همان عایقی که بر روی پشت بام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این نوع می‌باشد. اما همانطور که در بخش قبلی هم اشاره گردید، بخش‌های مختلفی از ساختمان به جز بام خانه، نیاز به عایق کاری رطوبتی دارند، که لزوماً هم در معرض تابش نور خورشید نمی‌باشند، در این بخش‌ها از ایزوگام بدون روکش می‌توان استفاده نمود.

دو مزیت عمده استفاده از ایزوگام بدون روکش

1- در زمان‌هایی لازم است که عایق مورد استفاده انعطاف پذیر باشد. به خصوص درباره بخش‌هایی از پی ساختمان که نزدیک دیواره هاست، این مورد به صورت جدی‌تری مطرح می‌شود. این نمونه از عایق‌ها به خوبی از عهده این مسئولیت برمی آید.

2- صرفه جویی در بودجه تعریف شده در پروژه، هم می‌تواند عامل دیگری باشد برای استفاده از این نوع عایق رطوبتی نمونه‌های بدون فویل، ارزان‌تر از عایق‌ها با روکش آلومینیومی می‌باشند.

قیمت ایزوگام بدون فویل چقدر است

قیمت عایق بدون روکش اصولاً از ایزوگام روکش دار بیشتر است. حال باید این را هم در نظر گرفت که ایزوگام بدون فویل بازه قیمتی مخصوص به خود را دارد. این قیمت در خرید و تصمیم گیری مشتریان تأثیر دارد. مشتریان قیمت و کیفیت را باهم در نظر می‌گیرند و ترجیح می‌دهند ایزوگام بدون فویل را با کیفیت درجه یک و قیمت متناسب تهیه کنند. میزان کیفیت ایزوگام بدون فویل، نوع قیر آن، الیاف پلی استر و تعداد لایه‌ها و همچنین برند این ایزوگام قیمت آن را تعیین می‌کند.

قیمت ایزوگام بدون فویل با توجه به برندهای موجود در بازار در بازه حدود 60 هزار تومان تا 100 هزار تومان موجود است. این قیمت بر اساس تعداد لایه‌ها، کیفیت مواد اولیه و جنس آن عایق متفاوت است.

انواع ایزوگام بدون روکش کدام اند

ایزوگام‌های بدون روکش مورد استفاده، در دو نوع دولایه و تک لایه استفاده می‌شوند. در مورد بررسی این دو مدل ایزوگام باید گفت:

  • عایق بدون فویل تک لایه به دلیل انعطاف بیشتر خود برای محیط‌های با شکل هندسی نا متعارف استفاده می‌شود. در قسمت‌های اطراف شناژ، دیوار پی‌ها و محل برخورد مقاطع استفاده می‌شود.
  • ایزوگام بدون روکش دو لایه از پلی استر و تیشو بهره می‌برد. ایزوگام بدون فویل دو لایه دوام و استحکام بیشتری دارد. به همین دلیل در برابر رطوبت دوام بیشتری دارد و در کف سرویس بهداشتی، حمام و پشت بام هم کاربرد دارد.

ضخامت ایزوگام بدون لایه آلومینیومی دو لایه بین 3 الی 5 میلی متر و در نوع تک لایه بین 2 الی 3 میلی متر است. در قیمت ایزوگام بدون لایه آلومینیومی ضخامت نیز مد نظر است.

ایزوگام بدون فویل با کیفیت برتر

عایق بدون لایه آلومینیومی در صورت داشتن کیفیت خوب یا عالی، عمر مفید 10 تا نهایتاً 15 سال خواهد داشت. طبیعی است که این ایزوگام در جایی استفاده می‌شود که آسیب کمتری به آن قرار است برسد پس ماندگاری اش هم طولانی‌تر می‌شود.

چند نکته مهم در خرید ایزوگام بدون فویل

در خرید ایزوگام بدون لایه آلومینیومی و استفاده از آن باید به ویژگی‌هایی توجه کرد که این ویژگی‌ها شامل موضوعات زیر هستند:

  • شرکت‌های معروف ایزوگام بدون فویل را بشناسید. شناخت برندهای تولیدی ایزوگام بدون روکش از اولویت‌های خرید است تا بتوانید کیفیت محصولات آن را مقایسه کنید.
  • بهترین مرکز پخش ایزوگام بدون فویل را دریابید. خرید و نصب ایزوگام دو مقوله مهم هستند که نباید اهمیت هیچ یک را کم در نظر گرفت. خرید جنسی با کیفیت زمانی سودبخش است که بصورت اصولی نصب شود.
  • از استاندارد و با کیفیت بودن ایزوگام بدون فویل خریداری شده اطمینان حاصل کنید. استاندارد بودن یک محصول مانند ایزوگام، یعنی روش ساخت و شرایطی که در آن ساخته شده طبق اصول این کار باشد. همچنین جنس مواد اولیه مانند قیر و الیاف‌هایی که در آن بکار می‌رود، تعیین کننده استاندارد بودن و کیفیت ایزوگام بدون فویل است.
  • نصب ایزوگام را در فصول گرم سال انجام دهید. پروسه نصب و اجرای عایق بندی نیازمند دما و شرایط آب و هوایی خاص است. ایزوگام بدون فویل نیاز است تا در هوای گرم و خشک انجام شود. این شرایط به خشک شدن هرچه زودتر عایق کمک می‌کند و نصب ایزوگام بدون فویل در شرایط استاندارد به دوام بیشتر آن کمک شایانی می‌کند.

ایزوگام بدون روکش انتخاب مناسب عایق بندی

برای جمع بندی نهایی می توان گفت ایزوگام بدون فویل در قسمت هایی از درون و بیرون خانه که در معرض نور خورشید نیستند استفاده می شود. نوع دولایه و تک لایه آن بسته به محل استفاده و میزان دوام مورد نیاز انتخاب می شود. قیمت ایزوگام بدون روکش آلومینیومی با توجه به برند و کیفیت آن متغیر است.

خرید ایزوگام بدون روکش هم باید از جایی مطمئن صورت بگیرد. برای خرید ایزوگام بدون فویل می توانید به برند سیوانی مراجعه کنید. گروه سیوانی بهترین نوع ایزوگام بدون روکش را متناسب با نیاز مشتریان به آن‌ها می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *