ایزوگام طرح دار چیست و کی باید از آن استفاده شود؟

ایزوگام-طرح-دار

ایزوگام طرح دار چیست؟

ایزوگام طرح دار از جدیدترین نسل‌های ایزوگام است که تا به حال ساخته شده است. این ایزوگام‌ها علاوه بر طرح‌های زیبایی که دارد، از مقاومت و طول عمر بالایی نیز برخوردار می‌باشد. ایزوگام‌های طرح دار، با فویل‌هایی در طرح‌های مختلفی از قبیل: (طرح‌های آجر نما، آجر نمای سنگی، موزاییکی، چمنی، سرامیک و سنگ، و حتی طرح چوب با رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌گردد.) ایزوگام‌های طرح دار به دلیل قیر خالص پلیمری که دارند، با نام ایزوگام طرح دار پلیمری به فروش می‌رسد.

ایزوگام طرح دار یکی از محصولاتی است که تقریباً تازه وارد است اما در سال های اخیر مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته است. در این مقاله قرار است که این نوع ایزوگام را به شما معرفی کرده و بگوییم در کجاها باید استفاده شود و چند نوع دارد و تمامی مزایا و معایب آن را مورد بحث قرار می‌دهیم.

ایزوگام با نقش و رنگ

ایزوگام طرح دار در واقع یک کالای تازه در حوزه عایق بندی هست که توانسته است چند مشکل اساسی را در این حوزه حل کند که یکی از مهم‌ترین‌های آن‌ها زیبایی بخشیدن به سطوحی است که از این عایق در آن استفاده شده است. این محصول انواع مختلفی دارد که می‌توان از بین آنها به ایزوگام نقش دار چمنی یا آجرنما و… اشاره کرد.

در جواب این سوال که چرا ایزوگام طرح دار بوجود آمد؟ باید بگوییم که وقتی استخر را ایزوگام می‌کردند، از لحاظ عایق بندی رطوبتی به شکل قابل قبول و مورد نظر در می‌آمد اما ظاهر کار مخصوصاً وقتی استخر پر آب می‌شد، چندان جالب نبود. همچنین با شکل فویل آلومینیومی ایزوگام، امکان کفپوش نکردن وجود نداشت زیرا خیلی ظاهر زشتی به خود می‌گرفت. حال دیدند که اگر لایه رویی عایق، دارای شمایلی طرح دار باشد، دیگر مشکل نما وجود نخواهد داشت و کار زیبا می‌شود.

کاربرد های این نوع عایق

هر ایزوگامی برای یک مکانی مشخص و کاربردی ساخته شده است مثلاً از ایزوگام طرح آجر‌نما برای زیباسازی ساختمان استفاده می‌شود. به دلیل طرح واقع بر روی قیر، در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید مقاومت بالایی دارد و باعث بازتابش نور برای آزار ساکنین مجاور نمی‌شود.

 

این نوع محصولات برای چه مکان هایی کاربرد دارد؟

  • زمین‌های ورزشی: در زمین‌های ورزشی استفاده از عایق طرح دار مرسوم است برای مثال زمین‌های فوتبال و سالن‌های ورزشی باید کفی مقاوم و غیرقابل نفوذ از لحاظ رطوبت داشته باشند. پس اگر افراد بخواهند زمین‌های ورزشی را عایق رطوبتی کنند می‌شود دست روی ایزوگام طرح دار گذاشت.
  • برای پارکینگ‌ها: در پارکینگ‌ها و مخصوصاً پارکینگ‌های طبقاتی مجتمع‌ها و مال‌های شهرهای بزرگ، نیاز است تا سطوح کف سازه دارای عایق بندی مناسب رطوبتی باشند تا در صورت بارش شدید باران و یا حتی شست و شوی محیط، آب به سطوح زیرین نفوذ نکند. ایزوگام طرح دار همان چیزی است که باید در کف پارکینگ‌ها استفاده کرد.
  • کف استخر و دیواره استخر: این مورد که شاید یکی از بهترین استفاده‌های عایق رطوبتی طرح دار باشد، در لیست آورده ایم تا آن را توضیح بدهیم. استخرها آب را در خود جای می‌دهند و آب شفاف است. پس کف استخرها قابل مشاهده است. حال اگر قصد بر این باشد که روی ایزوگام چیزی زده نشود، می‌توان از ایزوگام طرح دار استخری بهره برد. در این صورت هروقت استخر را خالی از آب مشاهده کنید، دیواره‌ها و کف آن را آبی خواهید دید. همچنین هنگام پر شدنش از آب زیبایی بیشتری خواهد داشت.

دیگر کاربرد های ایزوگام طرح دار

  • دیوارهای طرح دار چوبی و سنگی : دیوار های درون دکوراسیون منزل و بیرون از خانه جایی هستند که می توان از ایزوگام طرح چوب و سنگ بهره برد. تصور کنید دیواری به نقوش چوب یا سنگ مزین شده و قصد داریم علاوه بر عایق کردن قسمتی از آن، با دیگر نقاط آن سطح هم رنگش کنیم. خب طبیعتا رنگ کردن یا آجر کردن هزینه بیشتر می طلبد مخصوصا اینکه نیاز به زیرسازی مناسب قبل از این کار وجود دارد.
  • برای شیروانی‌ها
  • برای معابر عمومی: تصور کنید در قسمتی از معابر عمومی پا روی ایزوگام می‌گذارید و طرح آجر یا کاشی آن را می‌بینید. مثلاً شاید بخواهید جلوی در خانه تان را ایزوگام کنید آن هم بخاطر شرایط محیطی یا وضعیتی که از بارش‌ها یا رطوبت خبر دارید. حال چه باید کرد؟ بهترین کار، استفاده از ایزوگام طرح دار با بهترین کیفیت و مرغوبیت درجه یک است.
  • سقف و بام‌ها: شاید پشت بام خانه‌ها، یکی از مکان‌های پر استفاده ایزوگام طرح دار باشد. سقف خانه‌های ویلایی یا آپارتمانی، با ایزوگام طرح دار می‌تواند نمایی خیره کننده و جذاب داشته باشد. خانه‌هایی که روف گاردن هستند در پشت بام از چمن مصنوعی یا ایزوگام طرح چمن استفاده می‌کنند تا با چیدن یک دکوراسیون شکیل، از فضای پشت بام حداکثر استفاده برده شود.

 

مزایا و معایب ایزوگام طرح دار

از مزیت‌های مهم این مدل می‌توان به مقاومت و طول عمر بالای آن اشاره کرد. ایزوگام طرحدار می‌تواند علاوه بر زیبایی بخشیدن به سطوح ساختمان و استخر، مانع از بازتاب نور خورشید شود این موضوع خصوصاً درعایق های فویل دار در پشت بام ساختمان بسیار برجسته است.

این موارد باعث شده است که عایق نقش دار برای کارهای صنعتی مناسب باشد. در این نوع محصولات ساختمانی‌ها از روکش فویل 25 تا 35 میکرون استفاده می‌شود، به همین دلیل جنس و ضخامت کالاها بسیار زیاد و مناسب است. علاوه بر آن عایق دارای طرح با نام ایزوگام رنگی نیز مشهور است، اما برای رنگی کردن ایزوگام‌ها لازم نیست درصد خالص بودن قیر مصرفی را کاهش دهید.

فواید-ایزوگام-طرح-دار

تنوع ایزوگام‌های شکل دار زیاد شده است، به طوری که از هر عایقی می‌توانید برای یک مکانی مشخص استفاده کنید. که به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه به انواع طرح‌ها می‌پردازیم:

  • عایق طرح چمنی
  • ایزوگام نوع سنگی
  • عایق آجرنما
  • چوبی
  • سرامیکی
  • گرانیت
  • کامپوزیت

از معایب می‌توان به لزوم زیرسازی و شیب ‌بندی ساختمان در حین اجرای پروژه اشاره کرد. زیرا استفاده از این محصولات باعث بازتاب آفتاب می‌شود، یعنی در فصل تابستان شدت گرمای بسیار بیشتر را حس می‌کنید. البته شما با یک راهکار ساده می‌توانید سبب کاهش گرما در فصل تابستان و کاهش سرما در فصل زمستان شوید که آن هم استفاده از ایزوگام با روکش آلومینیومی خواهد بود.

از معایب‌ کوچک ایزوگام طرح دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

  • هزینه و قیمت نصب با اجرای ایزوگام‌ها بالا می‌باشد. البته استفاده از این کالا در نمای ساختمان به جای سنگ و کاشی می‌تواند ارزان‌تر باشد.

پس در نهایت می توان گفت که عیب های این عایق بسیار کمتر از مزایای آن است و استفاده از آن یک برد واقعی است. زیرا در بحث هزینه تصور کنید که بجای استفاده از کاشی، سیمان دوغاب و… و یا استفاده از آجر و ملات و بند کشی و… تنها کافیست یک لایه ایزوگام طرح دار روی سطح بکشید و هم شکل را بدست آورده اید هم عایق را.

بهترین برندهای ایزوگام طرح دار

لیستی از بهترین برند این مدل از عایق‌ها را برای شما جمع کرده ایم تا انتخابی دقیق‌تر در خرید و نصب خود داشته باشید. این موارد عبارت اند از: ایزوگام صادراتی اکسیر، ایزوگام صادراتی یلما، ایزوگام گوهر شرق، زرفام شرق و ایزوگام طرح‌دار صدف‌ گستر.

ایزوگام با طرح استخری

همانطور که در مطالب بالا به شما اشاره کردیم که استفاده از ایزوگام طرح دار در استخرها یکی از پرکاربردترین کارها است، زیرا علاوه بر افزایش کارایی که به سطح می‌بخشد، باعث می‌شود که زیبایی استخر را دو چندان کند. به همین دلیل است که کاربرد فراوانی دارد.

اگر به تمامی استخرها دقت کنید در می‎‌یابید که کف استخر به دلیل وجود ایزوگام طرح دار استخری است که به آب زیبایی بخشیده. علاوه بر این یکی از پرفروش‌ترین محصولات، ایزوگام طرح چمنی است. زیرا به علت استفاده گسترده در زمین‌های ورزشی و زمین‌های بازی، از نمونه‌های پرفروش ایزوگام‌های طرح دار در بازار می‌باشد. روکش طرح دار این عایق طرحدار پلیمری تا چند سال روی آن می ماند و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

رنج قیمتی عایق پلیمری طرح دار

قیمت ایزوگام طرح دار به عوامل مختلفی بستگی دارد و البته که چون انواع زیادی هم دارد پس قیمت‌های مختلفی هم دارد. مثلاً قیمت ایزوگام طرح دار استخر با چمنی مختلف است. این تفاوت قیمت به چند علت است. یکی از این علل تعداد رنگ و نقش بکار رفته در آن نوع خاص طرح است.

مثلاً طرح چمن از رنگ مشکی و سبز بهره می‌برد و طرح‌های دیگر ممکن است ترکیب چند رنگ باشند که خود در مراحل ساخت ایزوگام طرح دار اختلاف قیمت ایجاد می‌کند. همچنین تعداد لایه‌های بکار رفته در هر ایزوگام که می‌دانیم می‌تواند چند لایه باشد یا تک لایه هم تفاوت قیمتی دارد.

در ادامه خواهیم گفت که در سطوح مختلف از چه نوع عایقی استفاده شود.

انواع عایق طرح دار

معروف‌ترین کالاهای این حوزه ایزوگام طرح دار استخری آبی رنگ، عایق چمنی، آجرنما و… است که هرکدام برای استفاده در سطح‌های مخصوص خود کاربرد دارد. به عنوان مثال از نوع چمنی در سطح زمین‌های ورزشی استفاده می‌شود و یا آجرنما برای چسباندن در پشت بام بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید حتماً با مشاورین ما تماس حاصل کرده و راهنمایی بگیرید.

ویژگی‌های ایزوگام طرح دار

  • دارای کشش و انعطاف‌پذیری بالا: کشش و قدرت منعطف شدن ایزوگام باید بالا باشد تا هنگام نصب و همچنین ماندگاری طولانی مدت، دچار مشکل نشود.
  • حفظ کیفیت پس از ارسال و همچنین نصب ایزوگام.
  • دارای وزن مناسب (وزن هر رول ایزوگام لازم است که نزدیک و یا بیشتر از 40 کیلوگرم داشته باشد).
  • ضخامت ایزوگام در حالت استاندارد باشد (ضخامتی بین 3.  الی 4 میلی‌متر).
  • دارای ضریب مقاومت بالایی نسبت به دماهای کم‌ و زیاد و همچنین تغییرات دمایی در فصول مختلف سال.
  • نداشتن بوی بد و عدم نمایان دود حین نصب: این مورد نیز یکی از دیگر ویژگی‌های بهداشتی و تمیز ایزوگام طرح دار است. برای مثال استفاده از ایزوگام طرح دار درون سرویس بهداشتی سبب آلوده شدن دیوارها و نیاز به رنگ آمیزی مجدد نمی‌شود.

عایق پلیمری طرح دار در نمای ساختمان

جالب است بدانید در شهر تهران و کلان شهرهای دیگر مانند مشهد، استفاده از ایزوگام‌های طرح دار با نقوش مختلف یا بصورت رنگ دار، در نمای بیرونی ساختمان رواج یافته است. قیمت کمتر این کار نسبت به رنگ آمیزی‌های گسترده سبب شده تا استفاده از عایق پلیمری طرح دار در نمای خارجی ساختمان‌های بلند، از دور نمای زیبایی بسازد.

 

ایزوگام آجرنما

یکی از مدل‌های بسیار محبوب و پرطرفدار طرح‌های آجرنماست. این عایق‌ها به علت نصب آسان و ویژگی‌های فوق ‌العاده ای که دارد مثال: قدرت بالا در جلوگیری از انعکاس نور، عایق بسیار خوب نم و رطوبت، جذب نکردن گرما در روزهای گرم سال، قیمت اندک عموماً بیشتر از این آجر برای زیبایی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ایزوگام سنگریزه ای

علاوه بر اینکه فروش ایزوگام آجرنما بسیار بالا بوده است، یکی از دیگر ایزوگام‌هایی که برای نماسازی و عایق کاری بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، ایزوگام سنگریزه ای است که در تولید این ایزوگام محبوب از سنگریزه های طبیعی و در رنگ بندی‌های مختلف، استفاده و تولید شده است.

 

قیمت ایزوگام طرح دار

کالا آلومینیومی عادی با قیمت متری به فروش می‌رسند دقیقاً بالعکس اجناس دارای طرح. قیمت عایق های طرح دار بر اساس نوع طرح‌ها و کاربرد آن‌ها که در بالا اشاره کردیم طبقه بندی می‌شود و برای فروش به صورت عمده به نمایندگی‌های استان‌های مختلف کشور ارسال می‌شوند. به هر حال خرید انواع عایق پلیمری طرح دار به صورت عمده و سفارش مستقیم و بدون واسطه از کارخانه خیلی ارزان‌تر برای شما تمام می‌شود.

اگر بخواهیم عوامل مؤثر در قیمت هر رول را برای شما بیان کنیم به صورت خلاصه به این گونه است که پوشش ظاهری در تعیین قیمت و همچنین کار کرد آن نقش بسزایی دارد. چرا که هرچه پوشش با کیفیت تر، جنس مربوطه طول عمر بالاتری خواهد داشت.

قصد خرید ایزوگام طرح دار را دارید؟ در نهایت باید بگوییم برند سیوانی با استفاده از بهترین جنس ایزوگام، امکان خرید ایزوگام طرح دار از شرکت‌های مختلف و طرح‌های گوناگون را برای عزیزان فراهم کرده. و می‌توانید در یک خرید عالی، بهترین عایق مورد نظر را پیدا کنید.

این اجناس بهتر هستند زیرا در زیبا کردن فضای دلخواه شما نقش به سزایی دارد، در اصل این عایق به دودسته تقسیم می‌شود:

  1. دسته اول ایزوگام روکش دار که روکش کار شده بر روی آن فویل می‌باشد.
  2. دسته دوم ایزوگام طرح دار است که در حقیقت نوعی ایزوگام روکش دار است که در روکش آن بجای استفاده از فویل، طرح‌های مختلفی از قبیل سرامیک و سنگ و … در بر گرفته.

پاسخ به سوالات مشتریان عزیز در مورد ایزوگام طرح دار

  • آیا ایزوگام طرح دار شکل‌های مختلفی دارد؟ بله این عایق در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی قابل سفارش و خرید است.
  • نام دیگر ایزوگام طرح دار چیست؟ نام دیگر این محصول پرکاربرد ایزوگام پلیمری طرح دار نیز می‌باشد.
  • محصولات عایق طرح دار از نظر چسبندگی چه کیفیتی دارند؟ از لحاظ چسبندگی و همچنین انعطاف این ایزوگام‌ها در کیفیت عالی به سر می‌برند.
  • فقط در کف استخر ها می توان از ایزوگام طرح دار استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم استفاده از این نوع ایزوگام خیلی گسترده تر از یک قسمت محدود مانند استخر است و بسیار گسترش یافته. برای یافتن تمامی جاهایی که از این عایق استفاده می کنیم به درون متن رجوع کنید.
  • چگونه ایزوگام طرح دار مناسب خود را انتخاب کنیم؟ حتی اگر سر رشته در ایزوگام ندارید و اطلاعات کافی برای یک خرید خوب را ندارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا مشاوره ای رایگان و صادقانه شما را از اجناس و کیفیت های موجود آگاه کنیم.
  • نصب ایزوگام طرح دار چطور است؟ نصب ایزوگام ها نیازمند دانش و تجربه و داشتن ابزار آلات و همچنین نیروی ماهر است. در واقع هرقدر هم که از این مورد به شما توضیح بدهیم، بهتر است خودتان دست به کار نشوید و از ایزوگام کار های خبره سیوانی کمک بگیرید. با هزینه بسیار اندک و حداقلی یک کار تمیز را تحویل بگیرید و نگران نصب و مشکلات آن نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *